آخرین اخبارافغانستان

قیمت برق ترکمستان دو برابر شد

پس از ختم قرارداد و قطع برق وارداتی ترکمنستان به افغانستان، مذاکراتی بین مقام‎های دو کشور صورت گرفته و در نتیجه تا یک سال دیگر یک کیلووات برق با قیمت ۴ سنت، که دو برابر قیمت گذشته است به کشور وارد می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان در شرکت برشنا در کنار خبر دادن از افزایش قیمت برق ترکمنستان، خاطر نشان ساختند که تلاش‌ها صورت می‌گیرد تا افزایش قیمت برق ترکمنستان را با کاهش قیمت برق ایران که هر کیلووات ۸ سنت است، جبران کنند.
وحیدالله توحیدی سخنگوی شرکت برشنا گفت: قرار است هیئتی از افغانستان به ایران برود تا بر سر کاهش قیمت برق وارداتی از ایران، مذاکره نماید.
وی افزود، در گذشته قیمت هر کیلووات برق ترکمنستان ۲ سنت بود و در حال حاضر این قیمت به ۴ سنت افزایش یافته است امید می‌رود این افزایش قیمت، از کاهش قیمت برق وارداتی ایران جبران شود.
ترکمنستان در آغاز سال روان میلادی، برق صادراتی خویش به افغانستان را قطع کرد و خواهان پرداخت ۴ سنت در برابر هر کیلووات شده بود.
پس از آن، شرکت برشنا اعلام کرد که تا ۱ ‌ماه دیگر و ختم مذاکرات این برق با قیمت گذشته تمدید شد که نتیجه‌ای مذاکرت نیز همان افزایش دوبرابر قیمت برق اعلام شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا