آخرین اخبارافغانستانمنطقه

لاریجانی: ایران در مبارزه با تروریزم به افغانستان کمک می‌کند


علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی ایران ‌می‌گوید که مردم افغانستان توانایی برخورد با تروریزم را دارند و ایران در زمینه مبارزه با تروریزم هر کمکی که بتواند به افغانستان ارایه می‌کند.
به نقل از خبرگزاری ایلنا، علی لاریجانی امروز در دیدار با عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس افغانستان در حاشیه اجلاس روسای مجالس اوراسیا در سئول پایتخت کوریای جنوبی با بیان این مطلب، افزود: مسئله تروریزم در افغانستان مانع پیشرفت این کشور شده، این در حالی است که مردم افغانستان توانایی برخورد با آن‌ها را دارند و حضور نیروهای خارجی به بهانه مبارزه با تروریزم امورات مربوط به پیشرفت افغانستان را مختل کرده است.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در زمینه مبارزه با تروریزم هر کمکی که بتواند به افغانستان ارایه می‌کند و به نظر ما سازماندهی نیروهای افغانستانی برای مبارزه با تروریزم امری ضروری است.
وی ادامه داد: ناتو با ادعای مبارزه با تروریزم وارد افغانستان شده و چندین سال است که حضور آن‌ها به طول انجامیده و این موضوع نشان می‌دهد ناتو یا توانایی مبارزه با تروریزم را ندارد یا از جدیت کافی برخوردار نیست.
رییس مجلس شورای اسلامی ایران همچنان گفت: ایران بر ضرورت وحدت نیروهای سیاسی افغانستان تاکید دارد، زیرا شکاف بین این نیروها تاثیرات منفی فراوانی دارد.
عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس افغانستان نیز در این دیدار اظهار داشت: در همه حال افغانستان ایران را در کنار خود دیده و ما نیز از حادثه تروریستی که اخیراً در تهران رخ داده است، بسیار ناراحت هستیم و این اقدام تروریستی را محکوم می‌کنیم.
ابراهیمی افزود: افغانستان برای مبارزه با تروریست‌ها و از بین‌بردن این پدیده شوم به دنبال یک راه‌حل مناسب است، تا این پدیده شوم به سایر کشورهای همسایه سرایت نکند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا