آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

رییس‏ جمهور غنی:

لاری‌های باربری پاکستان اجازه آمدن به افغانستان را ندارند


رییس‌ جمهور غنی عصر روز گذشته با شماری از مالکان وسایط باربری و نماینده‌های ترانسپورت در ارگ دیدار کرده و تاکید داشته است که لاری‌های باربری پاکستان اجازه آمدن به افغانستان را ندارند.
به نقل از ارگ، کالاهای وارداتی که به شکل ترانزیت وارد گمرکات ولایات ننگرهار و قندهار می‌شوند، در آنجا تخلیه و توسط ترانسپورت خصوصی داخلی دوباره بارگیری و به سایر نقاط کشور انتقال می‌شود.
در همین حال، رییس ‏جمهور غنی فرمان داه است، مهاجرینی که از کشور همسایه عودت کرده‌اند و مالک وسایط باربری اند، در انتقال کالاهای وارداتی به سایر نقاط کشور به مدت دو ماه برای شان اجازه تردد داده شود و در خلال این مدت، پروسه‌ی طی مراحل اسناد و نمبر پلیت وسایط خویش را طبق قانون ترافیک افغانستان، تکمیل کنند.
از سوی هم، وزارت ترانسپورت از تحقق این حکم نظارت نموده و گزارش خود را طور دوامدار به ریاست جمهوری ارایه کند.
همچنان، محمد حمید طهماسی، سرپرست وزارت ترانسپورت با اشاره به مشکلات وسایط نقلیه باربری افزوده است که براساس حکم رییس‌جمهور، لاری‌های باربری پاکستان اجازه آمدن به افغانستان را ندارند، بلکه سکتور خصوصی اموال و اجناس را به نقاط مختلف کشور انتقال دهد.
وی افزود که با تطبیق حکم متذکره مشکلات موجود حل خواهد شد و به منظور نظارت از تطبیق حکم یاد شده، به رییس‌جمهور اطمینان داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا