آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثگزارش

آرین و امان:

لانه‌های ماین سازی طالبان را از بین می‌بریم/ طالب، داعش و القاعده تبانی دارند

سخنگوی وزارت امور داخله کشور می‌گوید که نیروهای امنیتی تلاش دارند، لانه‌های ماین سازی تروریستان را نابود کنند. او افزود که طالبان، داعش و القاعده با هم تبانی دارند.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله

رسول شهزاد_خبرگزاری دید
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور داخله، وزارت دفاع ملی و ریاست امنیت ملی برای حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی نمایشگاه و جشنی را به مناسبت روز سرباز، روز دوشنبه (۱۱ حوت) در کابل برگزار کردند.
برگزار کنند‌گان این نمایشگاه می‌گویند که هدف از برگزاری این مراسم آشنایی و جلب حمایت مردمی از نیروهای دفاعی و امنیتی است تا مردم بتواند برای تامین هرچی بیشتر امنیت با این نیروهای همکاری کنند.
طارق آرین سخنگوی وزارت داخله به خبرگزاری دید می‌گوید که سه نهاد امنیتی کشور بخشی از تجهیزات شان را که در عملیات‌ها استفاده می‌شود، به نمایش گذاشته‌اند تا مردم بتوانند از این تجهیزات و توانایی نیروهای دفاعی و امنیتی بازدید کنند.
سخنگوی وزارت داخله در مورد ناامنی‌های اخیر در کابل می‌گوید: « وزارت داخله برای تامین امنیت در تمام ولایات و مخصوصاً کابل پیشرفت‌هایی داشته، در چند ماه اخیر ۴۰۰ تن در پیوند به افزایش ناامنی از کابل و اطراف کابل بازداشت شدند.
آقای آرین می‌گوید: «افراد بازداشت شده کسانی هستند که در ترورهای هدفمند و انفجارهای اخیر در کابل نقش داشتند و اکثر آنها اعتراف کردند که عضو گروه طالبان هستند».
وی در ادامه می‌افزاید که همکاری گروه طالبان و شبکه حقانی با سایر گروه‌های تروریستی از جمله داعش و القاعده ادامه دارد.
سخنگوی وزارت داخله همچنان می‌گوید که گروه طالبان مسئول ترور نیروهای امنیتی، خبرنگاران و فعالان جامعه مدنی هستند.
در همین حال، فواد امان سخنگوی وزارت دفاع ملی در مورد برگزاری این نمایشگاه به خبرگزاری دید، می‌گوید: « این نمایشگاه به مدت سه روز برای معرفی توانایی و ظرفیت‌های نیروهای دفاعی و امنیتی راه اندازی شده است که تجهیزات، سلاح‌های سنگین و سبک و همچنان توپ و تانک که در عملیات علیه تروریستان در جبهات جنگ استفاده می‌شود به نمایش گذاشته شده است».

فواد امان سخنگوی وزارت دفاع ملی


آقای امان در مورد آمادگی‌های نیروهای دفاعی کشور می‌گوید که اردوی ملی افغانستان آمادگی کامل برای مقابله با تروریستان دارند و آماده هستند که در بهار آینده برای دفاع از مردم تروریستان را نابود کنند.
سخنگوی وزارت دفاع می‌افزاید که گروه طالبان تاکنون به صلح لبیک نگفتند و به خواست مردم افغانستان تمکین نمی‌کنند بنابراین وزارت دفاع ملی در سطح مرکز، قول اردوها و ولایات آمادگی‌ جنگ با دشمن را گرفت و مثل سال‌های گذشته دشمن را شکست خواهد داد.
امان با اشاره به سال‌های گذشته می‌گوید که اگر طالبان بخواهند به مردم آسیب وارد کنند، با شکست سنگین مواجه خواهند شد و نیروهای دفاعی و امنیتی برای مقابله با این گروه آمادگی کامل دارد.
سخنگوی وزارت دفاع در مورد وضعیت صحی اسدالله خالد وزیر دفاع ملی می‌گوید او برای تداوی در خارج بستری بوده و وضعیتش رو به بهبود است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا