آخرین اخبارجهان

لاوروف: به تهاجم امریکا پاسخ می‌دهیم

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر اهمیت اجرای توافقات انجام‌شده در مورد سوریه، گفت: مسکو به شکل مناسب به مداخله‌های پیش‌دستانه امریکا در سوریه پاسخ خواهد داد.

به نقل از العربیه، وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی خود گفت:” ما امیدواریم که امریکا از اطلاعات محرمانه خود در مورد برنامه‌ریزی حمله کیمیاوی سوریه برای اقدام پیش‌دستانه علیه این کشور استفاده نکند. ”

پیش از این نیز روسیه از زبان معاون وزیر خارجه این کشور، گنادی گاتیلوف به امریکا هشدار داده بود که «دست به اقدامی یکجانبه و تحریک‌آمیز» در سوریه نزند.

این مقام روسی، سخنان مقام‌های امریکایی درباره برنامه‌ریزی دولت سوریه برای اقدام به یک حمله کیمیاوی جدید را، عامل ایجاد مانع در برابر مذاکرات صلح دانست.

در همین حال، جف دیویز، سخنگوی وزارت دفاع امریکا( پنتاگون) نیز گفته است که سازمان اطلاعات امریکا در روزهای اخیر، فعالیت فزاینده‌ای در فرودگاه «الشعیرات» رصد کرده «که نشان از آماده‌گی برای حمله کیمیاوی دارد.»

وی همچنان افزوده است که این فعالیت‌ها مرتبط با نوع مشخصی از هواپیماها است که می‌دانیم با استفاده از اسلحه کیمیاوی مرتبط است.

این در حالی است که برخی از منابع خبری از احتمال حمله امریکا به سوریه خبر می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا