آخرین اخبارجهان

لاوروف: روسیه‌ستیزی امریکایی‌ها مانع بهبود روابط مسکو – واشنگتن می‌شود

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده است، بهبود روابط روسیه و امریکا در شرایط کنونی که روحیه روس‌ستیزی سیاستمدارهای حاکم بر امریکا را فراگرفته است، امکان‌پذیر نیست.
به نقل از «انتر فاکس»، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: این مسئله (روحیه روس‌ستیزی) اجازه پیشرفت در حل مسایل مهم را برای دو کشور نمی‌دهد و تنش بیشتر در عرصه بین‌المللی به وجود می‌آورد.
وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری روسی «انترفاکس» با بیان این‌که واشنگتن اقدامات غیردوستانه علیه مسکو انجام می‌دهد، گفت: اجرای قانون مقابله با کشورهای مخالف امریکا از طریق اعمال تحریم‌ها، به طور اجتناب ناپذیری بر روابط روسیه و امریکا تاثیر می‌گذارد.
آقای لاوروف همچنان افزوده است: روسیه به هر اقدام خصمانه علیه خود و شهروندانش پاسخ مناسب داده است و در آینده نیز چنین رفتار می‌کند. با این حال امیدواریم که مقام‌های امریکایی به مرور زمان به بی‌فایده بودن فشار بر روسیه پی ببرند. هر قدر طرف امریکایی از این خیال واهی که روسیه را می‌توان با تدابیر محدود کننده و نمایش قدرت نظامی ترساند زودتر خلاص شوند، برای همه از جمله خود آن‌ها بهتر خواهد شد.
در همین حال، شبکه «راشاتودی» به نقل از لاوروف نوشت:« اقدامات ضد روسی جدیدی را توسط امریکا شاهد هستیم. کنگره امریکا قانون جدیدی را برای مقابله با مخالفان این کشور از راه اعمال تحریم‌ها تصویب کرده که ماهیت ضدروسی دارد.»
روابط روسیه و امریکا در سال‌های اخیر به دلیل مسایلی همچون مناقشه اوکراین تیره شده و واشنگتن چند بسته تحریم اقتصادی و مالی بر مسکو وضع کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا