آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

لت‌وکوب افراد متهم از سوی کمیسیون نظامی طا-لبان در هرات منع شد

خبرگزاری دید: کمیسیون نظامی طا-لبان برای ولایت هرات لت‌وکوب متهمان در حوزه‌های امنیتی را ممنوع اعلام کرده است.


در ابلاغیه‌ این کمیسیون آمده است که هیچ نهادی به‌گونه‌ خودسر حق گرفتاری و زندانی‌کردن افراد را ندارد: «فرد متهم پس از گرفتاری در جریان ۱۲ ساعت باید به فرماندهی پولیس هرات سپرده شود».
در این ابلاغیه ذکر شده است که تنها دادگاه صلاحیت حکم جلب افراد را دارد و در موارد استثنایی که خطر فرار متهم وجود دارد، فرماندهی پولیس بدون حکم جلب برای دستگیری اقدام خواهد کرد.
طبق این ابلاغیه‌ کمیسیون نظامی طا-لبان، پرونده‌ متهمان جرائم جنایی جهت رسیدگی به دادگاه سپرده شود.
هم چنین در این ابلاغیه آمده است که تمام عریضه‌های مقام ولایت، فرماندهی پولیس و نهادهای دیگر به ریاست عدلیه فرستاده شود و ریاست عدلیه این عریضه‌ها را به دادگاه بسپارد.
نوراحمد اسلام‌جار والی جدید هرات روز گذشته در یک همایش در شهر هرات تأکید کرده بود که در راستای تأمین عدالت تلاش خواهند کرد. او به تمامی نهادهای طا-لبان در هرات دستور داده که با مردم به‌گونه‌ درست برخورد کنند.
از تسلط طا-لبان بر هرات بیش از دو ماه می‌گذرد. پیشتر شکایت‌هایی مبنی بر بازداشت خودسر افراد از سوی نیروهای طا-لبان در این ولایت گزارش شده بود.
خارج از هرات، نیروهای طا-لبان در ولایت‌های مختلف کشور از جمله کابل پایتخت افراد متهم را پس از بازداشت به شدت لت‌وکوب کرده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا