آخرین اخبارافغانستان

لطیف پدرام: فارسی و دری یکی است، انگلیس تفرقه می‌اندازد


لطیف پدرام رییس حزب کنگره ملی گفته است که شبکه بی بی سی برای ایجاد تفرقه میان فارسی‎زبانان تلاش می‎کند. بنابر این معترضان علیه دفاتر این رسانه و سفارت انگلیس اقدام خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، لطیف پدرام رییس حزب کنگره ملی گفت که تغییر بی بی سی فارسی به بی بی سی دری از تلاش‎های دولت انگلیس برای ایجاد تفرقه بین فارسی‎زبانان است و اعتراض‎های گسترده‎ای را به دنبال خواهد داشت.
آقای پدرام این اقدام شبکه بی بی سی را «فاسد و استعماری» خوانده و افزود که فارسی‎زبانان افغانستان در برابر آن سکوت نخواهند کرد.
وی به بی بی سی هشدار داد که در تصمیم خود مبنی بر جدایی فارسی و دری بازنگری کند.
در همین حال، ناهید فرید عضو مجلس نمایندگان از هرات می‎گوید که انگلیس استعمارگر همواره برای تقسیم ملت‎ها تلاش کرده است و حال برای تقسیم فارسی‎زبانان توطیه می‎کند.
خانم فرید افزود: فارسی، زبان مردم افغانستان و افتخار این کشور محسوب می‌شود و بی‌بی‌سی باید درباره تغییر عنوان این رسانه، تجدید نظر کند.
گفتنی است که شبکه بی بی سی چند روز پیش از تغییر نام صفحه رسمی این شبکه برای افغانستان از فارسی به دری خبر داد که اعتراض تند فارسی‎زبانان را به همراه داشت و تاکنون ۱۰ هزار نفر در کشور صفحه این رسانه را «انلایک» کرده‎اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا