آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانسیاست

خانه آزادی بیان:

لغو نشست خبری فدراسیون خبرنگاران توسط طا-لبان تجاوز آشکار بر حریم آزادی بیان است

خبرگزاری دید: خانه‌ آزادی بیان لغو نشست خبری فدراسیون خبرنگاران و نهادهای رسانه‌ای را از سوی طا-لبان تجاوز آشکار بر حریم آزادی بیان دانسته و از این گروه خواسته که بیشتر از این، آزادی بیان را زیر پا نکند


این نشست خبری قرار بود دیروز (چهارشنبه، ۶ دلو) در کابل برگزار شود.
خانه‌ آزادی بیان در اعلامیه‌ای گفته است که در این نشست قرار بود نتايج نخستين سروی حاوی معلومات راجع به وضعیت خبرنگاران، دست‌رسی به معلومات و ضرب‌و‌شتم خبرنگاران از پانزدهم آگست ٢٠٢١ تا امروز با رسانه‌ها شریک شود، اما زیر فشار طا-لبان لغو شد.
به نقل از اعلامیه‌ خانه‌ آزادی بیان، قبل از آغاز کنفرانس شماری از افراد مسلح طا-لبان به محل برگزاری نشست ریختند و با تهدید و فشار اعضای فدراسیون را وادار به لغو نشست خبری کردند.
این نهاد گفته است که طا-لبان سه تن از خبرنگاران به ‌شمول مسرور لطفی، فردین عطایی و ظریف کریمی را برای مدتی داخل موتر‌های استخبارات حبس کردند.
خانه‌ آزادی بیان گفته است که افراد مسلح طا-لبان همچنین به این خبرنگاران اخطار دادند که حکم گرفتاری‌شان را با خود دارند.
خانه‌ آزادی بیان اضافه کرده است که این عملکرد طا-لبان، در تضاد آشکار با وعده‌های رهبران آن‌ها در کنفرانس اخیر اُسلو است.
این نهاد از طا-لبان خواسته است که بیشتر از این آزادی بیان را که دستاورد مشترک مردم افغانستان است، زیر پا نکنند و از ایجاد فضای رعب و وحشت اجتناب کنند.
خانه‌‌ آزادی بیان همچنین از جامعه‌ جهانی، نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل و دفتر معاونت سازمان ملل (یوناما) خواسته‌ است که با استفاده از مجراهای دیپلماتیک جلو خفه شدن صدای مردم را بگیرند.
طا-لبان تاکنون درباره‌ لغو نشست خبری دیروز خبرنگاران و رسانه‌ها چیزی نگفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا