آخرین اخبارافغانستانسیاست

فهرست «شورای عالی مصالحه» رسانه‌ای شد

در فهرستی ۶۲ نفری که به تازگی از سوی برخی منابع منتشر شده و گفته می‌شود که اعضای شورای عالی مصالحه است، نام برخی رهبران سیاسی به شمول عطامحمد نور، عبدرب رسول سیاف، حامد کرزی، عبدالله عبدالله، سرور دانش، عبدالرشید دوستم، گلبدین حکمتیار، محمد یونس قانونی و برخی دیگر به چشم می‌خورد.

در فهرستی ۶۲ نفری که به تازگی از سوی برخی منابع منتشر شده و گفته می‌شود که اعضای شورای عالی مصالحه است، نام برخی رهبران سیاسی، چهره‌های مشهور، علما و زنان به چشم می‌خورد.
به گزارش خبرگزاری دید، به شمول رییس جمهور غنی، نام‌های عطامحمد نور، عبدرب رسول سیاف، حامد کرزی، عبدالله عبدالله، سرور دانش، عبدالرشید دوستم، گلبدین حکمتیار، محمد یونس قانونی، محمد کریم خلیلی، محمد محقق، فضل الهادی مسلمیار، و برخی دیگر چهره‌های سیاسی شامل است.
این فهرست از سوی رادیو آزادی نشر شده و این رسانه مدعی است که همچنان به معلوماتی هم دست یافته که رهبری این شورا به عبدالله عبدالله پیشنهاد شده است و اگر آقای عبدالله این پیشنهاد را نپذیرد محمد اشرف غنی رهبر آن خواهد بود.
حکومت گفته است که صلاحیت‌های این شورا از سوی ریاست جمهوری تعیین می‌شود.
با این همه، برخی منابع نیز فاش ساخته‌اند که حامد کرزی و عبدالرب رسول سیاف امروز به دیدار داکتر عبدالله رفته و رهبری شورای عالی مصالحه را برای پیشنهاد کرده‌اند، ولی آقای عبدالله با آن توافق نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا