آخرین اخبارافغانستانسیاست

پیام اشرف غنی به مناسبت سالیاد مارشال:

مارشال افغانستان صلح را نیاز مبرم کشور می‌دانست

رییس جمهور محمد اشرف غنی در پیامی که به مناسبت پنجمین سالیاد درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم فرستاده، او را شخصیت ملی و تاثیرگذار در نیم قرن اخیر دانسته و گفته که مارشال همواره صلح را نیاز مبرم کشور می‌دانست.

رییس جمهور محمد اشرف غنی در پیامی که به مناسبت پنجمین سالیاد درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم فرستاده، او را شخصیت ملی و تاثیرگذار در نیم قرن اخیر دانسته و گفته که مارشال همواره صلح را نیاز مبرم کشور می‌دانست.
به گزارش خبرگزاری دید، در پیام رییس جمهور که از سوی وحید قتالی رییس عمومی اداره امور ریاست جمهور خوانده شد، آمده که مارشال افغانستان به صورت ملی می‌اندیشید و همواره برای حفظ و تقویت نظام کشور فعال بود.
متن کامل پیام:
پنجمین سالگرد وفات مارشال محمد قسیم فهیم معاون اسبق رییس جمهوری اسلامی افغانستان و شخصیت بزرگ سیاسی و جهادی کشور را به خانواده، یاران، همسنگران و کافه ملت سربلند افغانستان تسلیت می‌گویم.
مارشال فقید یکی از مهمترین رهبران سیاسی و نظامی افغانستان در نیم قرن اخیر بود. او هم شخصیت برجسته جهادی بود و هم از بزرگان سیاسی کشور در بدنه نظام جمهوری اسلامی افغانستان. او شخصیتی بود که هم در دروان جهاد و مقاومت و هم در سال‌های بعد از آن همیشه برمبنای منافع علیای کشور می‌اندیشید و حتی زمانی که به صورت رسمی در دستگاه دولت مشغول کار نبود، از هیچ تلاشی برای تقویت نظام و حفاظت از کیان جمهوری اسلامی افغانستان دریغ نَوَرزید.
مارشال افغانستان شخصیتی کم نظیر و سیاستمدار دوراندیش بود. او با حوصله‌مندی تمام و صبر و استقامت بی‌بدیل، مسئولیت خود را در برابر مردم و نظام به خوبی انجام داد و به مثابه یک مسلمان وطندوست، به رسالت خود عمل کرد. او تا آخرین روزهای حیاتش در جهت همدلی اقشار مختلف مردم و تحکیم وحدت ملی تلاش ورزید و برای استقرار نظام دولتداری در افغانستان جد و جهد فراوان به عمل آورد.
مارشال مرحوم صلح و ثبات را نیاز حیاتی کشور می‌دانست. او بارها از مخالفان نظام افغانستان خواست تا به ندای مردم افغانستان برای صلح جواب مثبت بگویند. مارشال فقید می‌گفت: مردم جنگ و خشونت را عامل اصلی عقب ماندگی و دربدری کشور می‌دانند و این صدا باید از طرف هر جریان سیاسی که خواهان زعامت افغانستان هستند، جدی گرفته شود.
افغانستان امروز بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند توجه به آرمان‌های بزرگان تاریخ ساز این کشور است.
یکبار دیگر ضمن تسلیت به مناسبت پنجمین سالگرد وفات مارشال فقید افغانستان، از خداوند بزرگ برای آن مرحوم آرامش ابدی، برای فرزندانش موفقیت بیشتر و برای یاران و همسنگرانش صبر و شکیبایی استدعا دارم.
آمین یا رب العالمین
محمد اشرف غنی
رییس جمهوری اسلامی افغانستان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا