آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عطامحمد نور:

مارشال برای مبارزه استواری و متانت و در سیاست بردباری و تحمل داشت

عطامحمد نور رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی در پیامی به مناسبت هفتمین سال درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم معاون پیشین ریاست جمهوری، از او به عنوان یار سفرکرده یاد کرده و گفته است که مارشال، در مبارزه استواری و متانت و در سیاست بردباری و تحمل داشت.


به گزارش خبرگزاری دید، عطا محمد نور رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی امروز دوشنبه(۱۸حوت) در پیامی به مناسبت هفتمین سالیاد درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم، گفته که هفت سال پیش در چنین روزی یکی از ستون‌های استوار جهاد و مقاومت، دوست، برادر و همسنگر عزیزم مارشال محمد قسیم فهیم را از دست دادیم.
در بخشی از این پیام درج شده: دوستی و رابطه ما به سال‌های جهاد مقدس بر می‌گردد و این رابطه با گذشت زمان به قوام و پختگی بیشتر رسید و در آخرین مورد عزم ما آن بود که در کنارهم برای پیروزی نامزد مورد نظر، مشترکاً کار کنیم که با تاسف زندگی مجالش نداد و با رفتنش همه را در ماتم نشاند.
آقای نور در این پیام تاکید کرده که «مارشال فهیم انسان شجاع، عیار، وطن دوست و قاطع بود. برای مبارزه استواری و متانت و در سیاست بردباری و تحمل داشت».
رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی مارشال فقید را دوست و همسنگر خویش و فرزند رشید و دلسوز مردم افغانستان خوانده است.
مارشال محمد قسیم فهیم، معاون پیشین ریاست جمهوری در ۱۸ حوت سال ۱۳۹۲ خورشیدی به عمر ۵۷ سالگی در کابل در گذشت. مارشال فهیم یکی از چهره‌های تاثیرگذار در ساختار نظم نوین کشور به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا