آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

ادیب فهیم:

مارشال فهیم باور داشت که برای صلح باید از منافع کوچک خویش بگذریم

ادیب فهیم پسر ارشد مارشال محمد قسیم فهیم در همایش هفتمین سالیاد در گذشت او، گفت که مارشال فقید باور داشت، زمانی به صلح می‌رسیم که خواسته‌های مشروع مخالفان را بپذیریم.

به گزارش خبرگزاری دید، ادیب فهیم پسر و رییس بنیاد مارشال محمد قسیم فهیم امروز دوشنبه(۱۸حوت) در مراسم هفتمین سالیاد درگذشت مارشال، گفت: مارشال می‌گفت ما زمانی به صلح واقعی می‌رسیم که به خواست‌های مشروع مخالفین توجه جدی داشته باشیم.

به گفته ادیب فهیم، او همچنان تاکید می‌کرد که باید از نظام نیز حمایت شود و در این راه باید از خواسته‌ها و منافع کوچک سمتی و زبانی و گروهی خویش بگذریم.

فهیم گفت که مارشال فقید حتا در زمانی که در دولت حضور نداشت از برنامه‌ها و اقدامات ملی دولت در راستای منافع ملی حمایت می‌کرد.

پسر مارشال تصریح کرد که مارشال فقید شدیداً آرزو داشت که صلح در کشور تامین شود و باور داشت که فقط ما مردم افغانستان می‌توانیم که صلح را در این کشور تامین کنیم.

ادیب فهیم در آخر گفت که آرزوی مارشال فقید تامین صلح در افغانستان بود و بیایید که در راه او گام بگذاریم و صلح را تامین کنیم.

مارشال محمد قسیم فهیم معاون پیشین ریاست جمهوری، در ۱۸ حوت سال ۱۳۹۲ خورشیدی به عمر ۵۷ سالگی درگذشت. مارشال فهیم یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار در ساختار نظام نوین کشور شناخته می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا