آخرین اخباراجتماعافغانستان

مالیه بر تیلفون همراه از سوی مجلس سنا تایید شد

قانون مالیه ۱۰ درصدی بر کریدت کارت‌های تیلفون همراه از سوی مجلس سنا با اکثریت آرا تایید شد.
پیش از این مجلس نمایندگان این قانون را لغو اعلام کرده بود، ولی هفته گذشته وزیر مالیه نسبت به رد این قانون در مجلس سنا هشدار داده بود.
به گزارش خبرگزاری دید، رحیم حسنیار عضو کمیسون مواصلات و مخابرات مجلس سنا گفت: « جمع‌آوری تکس مالیه مخابراتی در تمام کشورها وجود دارد و اگر این مالیه قطع شود دولت با کسر بودجه مواجه می‌شود و کمیسیون مصوبه ولسی‎جرگه را رد کرده است.»
شمار دیگری از سناتوران اما، از نبود شفافیت در گردآوری محصول شرکت‎های مخابراتی انتقاد کرده و می‎گویند که معلوم نیست این تکس به کجا می‎رود.
سناتور صالح محمد لالاگل می‌گوید:« ده درصد مالیه وضع می‌گردد و این پول‎ها حیف و میل میشود. به جیب‎هایی می‎رود که سود آن به مردم نمی‎رسد. باید وزارت مخابرات سیستم شفاف گردآوری این پول‎ها را ایجاد کند.»
در همین راستا گل احمد اعظمی از نبود سیستم شفاف گردآوری محصول نگران بوده و می‎گوید:« سیستم شفاف برای گردآوری پول‎های محصول مخابراتی وجود ندارد و پول‎های مردم به جای ارایه خدمات حیف و میل می‎شود.»
هرچند به باور آگاهان، محصول کریدت کارت‌های مخابراتی شفاف نبوده و معلوم نیست به کجا می‎رود، ولی مجلس سنای شورای ملی آن را با اکثریت آرا تایید کرد؛ تاییدی که گفته می‎شود زیر فشار حکومت انجام شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا