آخرین اخبارافغانستانسیاست

ماموریت«یوناما» برای یک سال دیگر تمدید شد

شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که ماموریت «یوناما» هیئت معاونت این سازمان در افغانستان برای یک سال دیگر تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، شورای امنیت سازمان ملل متحد، مأموریت هیئت معاونت این سازمان (یوناما) را برای یک سال دیگر در افغانستان تمدید کرده است.

نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل گفته است که شورای امنیت سازمان ملل این تصمیم را روز گذشته سه‌شنبه(۲۵ سنبله) اتخاذ کرده است.

عادله راز نماینده‌ دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد از این تصمیم قدردانی کرده و گفته است که تمدید مأموریت یوناما در افغانستان پیامی کاملاً واضح و آشکار مبنی بر حمایت شورای امنیت سازمان ملل از افغانستان در زمان حساس گفت‌وگوهای صلح و ایستادن جامعه جهانی در کنار افغانستان جدید، دارد.

بانو عادله راز در نشست شوراى امنيت به منظور تصويب قطعنامه تمديد مأموريت یوناما: «تمديد مأموريت يوناما به اتفاق آرا، پیامی کاملاً واضح و آشکار مبنى بر حمایت شورای امنیت از افغانستان در این زمان حساس گفت‌وگوهای صلح و ايستادن جامعه جهانی در كنار افغانستان جدید دارد».

خانم راز افزوده است که اعضای شورای امنیت سازمان ملل با تمدید مأموریت یوناما برای یک سال دیگر، همچنان به اهمیت مالکیت و رهبری افغان‌ها در روندهای ملی به‌ویژه روند صلح تأکید کرده‌اند.

او همچنان در نشست شورای امنیت گفته است: «اميدواريم گفت‌وگوهاى صلح به یک درگیری بسیار طولانی پایان داده و منجر به تأمين صلح باعزت و پایدار شود که در آن حقوق همه شهروندان افغانستان، به ‌شمول زنان و اقلیت‌ها، به‌گونه‌اى كه در قانون اساسی ما انعكاس يافته است، رعايت گردد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا