آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

ماموریت ناتو در افغانستان ادامه دارد- ینس استولتنبرگ

به رغم کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان، دبیرکل ناتو تاکید کرده که ماموریت این سازمان در افغانستان ادامه دارد.
ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو گفت که باوجود کاهش شمار نیروهای امریکا در افغانستان مأموریت ایتلاف ناتو در آنجا ادامه خواهد داشت.

به نوشته روزنامه «واشنگتن تایمز» دبیر کل ناتو در توییتی گفت که این سازمان به ماموریت خود در افغانستان ادامه می‌دهد. سخنان وی درست یک روز بعد از آن بیان شد که وزیر دفاع موقت امریکا از کاهش شمار نظامیان این کشور در افغانستان و عراق به ۲۵۰۰ نفرتا ۱۵ جنوری خبر داد.
به نوشته واشنگتن تایمز، استولتنبرگ گفت که با «اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان درباره ماموریت کنونی ناتو در این کشور گفت‌وگو کرده است.
وی گفت: «ما از فرایند صلح در افغانستان حمایت می‌کنیم و به عنوان بخشی از آن، به حضور خود در این کشور ادامه می‌دهیم. حتی با کاهش شمار نظامیان امریکا، ناتو مأموریت آموزش، مشاوره و کمک‌رسانی به ارتش افغانستان و نبرد با تروریزم بین‌المللی را ادامه خواهد داد».
«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین»در افغانستان نیز روز چهارشنبه در واکنش به کاهش شمار نظامیان امریکا گفت، سروصدای زیادی درباره اظهارات «دونالد ترامپ» رییس جمهور کنونی امریکا در خصوص خروج سریع نیروهای امریکایی از افغانستان وجود دارد، در حالی که این مسئله بعید است که اوضاع را به شکل قابل توجهی در واقعیت تغییر دهد.
کابلوف گفت: ترامپ واقعاً قصد دارد نیروها را بیرون بکشد اما علی‌رغم اظهارات قبلی خود، نه همه آن‌ها را و ۲۵۰۰ نیرو باقی خواهند ماند؛ و بگذار اینطور بگوییم که علاقه‌مندان (به ادامه حضور امریکا) در کابل امیدوارند بایدن بتواند بعد از روی کار آمدن آن (دستور خروج) را لغو کند. بنابراین هیاهو برای هیچ است.
این دیپلمات روس درباره ادعاهای ناتو در خصوص تضعیف وضعیت امنیتی در افغانستان در نتیجه اقدام ترامپ هم ابراز تردید کرد و گفت: «باید از استولتنبرگ (دبیرکل ناتو) پرسید آیا حضور ناتو موقعیت را بهبود بخشیده؟ همه چیز در زمان حضور آن‌ها رخ داده پس بهتر است نورافکن‌ها را روی خود بیندازند».

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا