آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

ماموریت «یوناما» در افغانستان برای یک سال دیگر تمدید شد

خبرگزاری دید: ماموریت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان( یوناما) برای یک سال دیگر از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد تمدید شد.

 

پیش‌نویس قطع‌نامه‌ تمدید این مأموریت که توسط ناروی ارایه شده بود، پنچ‌شنبه‌شب (۲۶ حوت) در شورای امنیت با ۱۴ رای موافق و یک رای ممتنع از طرف روسیه تصویب شد.
نمایندگی دایمی ناروی در سازمان ملل در تویتی نوشته است که تأیید این قطع‌نامه پیام روشنی می‌فرستد که شورای امنیت قاطعانه از حمایت مستمر سازمان ملل از مردم افغانستان حمایت می‌کند، زیرا آنها با چالش‌ها و عدم اطمینان بی‌سابقه مواجه هستند. پیشتر گزارش شده بود که ممکن است روسیه این قطع‌نامه را وتو کند.
نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای از تصویب قطع‌نامه‌ شورای امنیت سازمان ملل در مورد تمدید مأموریت یوناما تا ۱۷ مارچ ۲۰۲۳ استقبال کرده است.
این نمایندگی گفته است که از همه اولویت‌های مشخص‌شده در مأموریت یوناما، از جمله ارایه کمک‌های بشردوستانه، ایجاد یک دولت فراگیر و با مشارکت کامل، برابر و معنادار زنان استقبال می‌کند.
نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل که تحت کنترول دیپلمات‌های حکومت پیشین است، گفته که حفاظت و ارتقای حقوق‌بشر از جمله حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌ها و ایجاد میکانیزم نظارتی و گزارش‌دهی قوی در مورد وضعیت اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی افغانستان نیز از مأموریت‌های یوناما است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا