آخرین اخبارافغانستانسیاست

ماه اپریل پر مشغله‌ترین ماه برای بم‌افگن‌های امریکایی بود

بر بنیاد آمار‌هایی که فرماندهی مرکزی نیروی هوایی امریکا ارایه کرده است، مواد انفجاری که در ماه اپریل از سوی امریکایی‌ها در نقاط مختلف افغانستان ریخته شده، در یک دهه گذشته بی‌پیشینه بوده است.
به گزارش خبرگزاری دید، بر اساس آمار ارایه شده، نیروی هوایی امریکا در ماه مارچ سال روان میلاید ۳۳۹ و در اپریل ۲۰۱۷ حدود ۴۶۰ بم و مهمات مختلف را در افغانستان استعمال کرده است.
پس از اعلام راهبرد جدید ایالات متحده برای افغانستان که در ۲۱ اگست ۲۰۱۷ آن را اعلام کرد و به فرماندهان نظامی امریکایی مستقر در افغانستان صلاحیت بیشتر عملیاتی داد، شمار حملات هوایی افزایش یافته است.
قوای هوایی ایالات متحده مشخص نساخته است که این همه مهمات دقیقاً در کدام ساحات کار گرفته شده است، اما از نومبر ۲۰۱۷ به این‌سو حملات هوایی نیروهای امریکایی در جنوب کشور به ویژه ولایت هلمند بیشتر شده است.
همچنان در گزارش از تلفات و خسارات ناشی از کاربرد این مهمات چیزی گفته نشده است.
نظامیان امریکایی گفته‌اند که بم افگن‌های سی-۱۷ که به آن جنگ افزار استراتژیک نیز اطلاق می‌شود، در پایگاه هوایی العدید قطر مستقر بوده و برای بمباران از قطر به بگرام آمده و پس از بارگیری مهمات، اهداف تعیین شده را در افغانستان بمباران می‌کند.
در تازه‌ترین مورد، نظامیان امریکایی در درگیری اخیر میان نیرو‏های امنیتی و گروه طالبان در ولایت فراه، به حمایت از نیرو‏های امنیتی کشور حملات هوایی را بر مواضع طالبان انجام دادند.
هدف عمده افزایش حملات هوایی نظامیان امریکایی در افغانستان سرکوب طالبان و محدود ساختن ساحه نفوذ و تسلط آن گروه در افغانستان خوانده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا