آخرین اخبارافغانستانسیاست

نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل بازگشایی می‌شود

فایننشل تایمز در گزارشی نوشته که قرار است اتحادیه اروپا دفتر نمایندگی دیپلماتیک خود را تا یک‌ماه دیگر در کابل بازگشایی کند.


این روزنامه بریتانیایی گزارش داده که اقدام اتحادیه اروپا برای بازگشت دیپلمات‌های کشورهای عضو این اتحادیه پس از حدود ۱۲ هفته از خروج آن‌ها از کابل و افزایش تعاملات اتحادیه اروپا با حکومت طا-لبان صورت می‌گیرد.
همچنین گفته می‌شود، بروکسل به دنبال هماهنگی تلاش‌های صورت گرفته برای کمک‌رسانی و ادامه تخلیه شهروندان افغان است.
از سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی حکومت طا-لبان هم به بی بی سی گفته که حکومت طا-لبان از این اقدام اتحادیه اروپا استقبال می‌کند.
آقای مجاهد گفته‌است: «ما به این اقدام اتحادیه اروپا خیر مقدم می‌گوییم. این اقدام اتحادیه اروپا به نفع و خیر دوطرف خواهد بود، هم اروپا می‌تواند از این ناحیه نفع ببرد و هم افغان‌ها، چون راه برای تعامل دیپلماتیک و همکاری‌ها فراهم می‌شود واعتماد بیشتر می‌شود».
با این حال، روزنامه فاینشل تایمز به نقل از منابع آگاه گفته‌است که بخش دیپلماتیک اتحادیه اروپا قصد دارد به دیپلمات‌های کشورهای عضو هم امکان دهد در دفتر نمایندگی این اتحادیه در کابل مستقر شوند.
به نوشته این روزنامه، بازگشت برنامه‌ریزی‌شده نمایندگی دیپلماتیک اتحادیه اروپا به کابل در حالی صورت می‌گیرد که قدرت‌های جهانی تلاش می‌کنند درباره نحوه برخورد با رهبران جدید افغانستان راهی پیدا کنند.
اتحادیه اروپا گفته ‌است که به دنبال یک رویکرد دقیق در برابر طا-لبان است و در حالی می‌خواهد با دولت طا-لبان در تعامل باشد که از به رسمیت‌شناختن آن خودداری می‌کند.
اتحادیه اروپا ماه گذشته هیئتی را به کابل فرستاد تا امکان فرستادن دیپلمات‌هایش را ارزیابی و امکان اعطای کمک‌های خود را که حدود یک میلیارد یورو است فراهم کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا