آخرین اخبارافغانستانسیاست

مبارزه با داعش؛ خلیلزاد خواستار افزایش تعامل امریکا-طا-لبان شد

خبرگزاری دید:‌ زلمی خلیلزاد با اشاره به اظهارات استخبارات طا-لبان مبنی بر از بین بردن چندین عضو مهم داعش در شمال افغانستان، خواستار افزایش تعامل امریکا و امارت اسلامی شد.

زلمی خلیلزاد نماینده پیشین امریکا در امور روند صلح افغانستان امروز دوشنبه(۷ حمل) در چند رشته توییت به اظهارات ریاست استخبارات طا-لبان در مورد عملیات اخیر برای از بین بردن چندین عضو ارشد گروه تروریستی داعش در افغانستان اشاره کرده و گفته که طا-لبان به تعهدات خود عمل می‌کنند.

خلیلزاد از قول استخبارات طا-لبان نوشته است: گفته می‌شود که مولوی ضیاءالدین، به اصطلاح والی و دومین فرد عالی‌رتبه داعش، ابوعمر افریدی عضو مشاور داعش و سلمان تاجیکستانی کارشناس آموزش نظامی و ساخت بمب همه کشته شدند.

وی افزود: اگر تایید شود، این ضربه بزرگی به داعش در شمال افغانستان خواهد بود.

زلمی خلیلزاد در ادامه گفته که طا-لبان در توافق دوحه متعهد شده بودند که با داعش مبارزه کنند. از بین بردن این سرکردگان داعش نشان می‌دهد که این کار را انجام می‌دهند.

خلیلزاد خاطرنشان کرده است: ایالات متحده و طا-لبان باید تعامل را برای اجرای کامل توافق دوحه که در خدمت منافع افغانستان و ایالات متحده است، افزایش دهند.

گفتنی است که امارت اسلامی اعلان کرده که طی روزهای اخیر چندین عملیات را در مزار شریف راه‌اندازی کرده و اعضای داعش را هدف قرار داده‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا