آخرین اخبارافغانستانسیاست

یوناما:

مبارزه با فساد اولویت‌ دولت افغانستان باشد

یوناما می‌گوید مبارزه با فساد و آوردن اصلاحات، به ویژه با وجود چالش‌های جدی باید از اولویت‌های کلیدی رهبری حکومت افغانستان باشد.

یوناما می‌گوید مبارزه با فساد و آوردن اصلاحات، به ویژه با وجود چالش‌های جدی باید از اولویت‌های کلیدی رهبری حکومت افغانستان باشد.
به گزارش خبرگزاری دید، هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در چهارمین گزارش خود تحت عنوان «مبارزه افغانستان علیه فساد: صلح و رفاه» بیان می‌کند چطور اصلاحات ضد فساد در سال ۲۰۱۹ آهسته شد و ابتکارات قانونی و استراتژیک کم‌تری نسبت به سال‌های گذشته برای مقابله با فساد صورت گرفته است.
در گزارش یوناما آمده است: «فساد همچنان یکی از برجسته‌‌ترین موانع برای رفاه و صلح طولانی‌مدت افغانستان است».
دیبورا لاینز نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان گفت: «تلاش‌ها در مبارزه با فساد و آوردن اصلاحات، به ویژه با وجود چالش‌های جدی و فرصت‌های کشور در بخش صلح و انکشاف، باید از اولویت‌های کلیدی رهبری افغانستان باشد».
وی تأکید می‌کند که رسیدگی به بحران کووید-۱۹ و ساختن یک افغانستان صلح‌آمیز، صحی و مرفه مستلزم یکپارچگی و پاسخگویی است – اصول بنیادی برای آینده هر ملتی.
این گزارش توصیه می‌کند که دولت باید یک استراتژی بلند‌مدت واقع‌بینانه را که مبتنی بر دستاوردهای گذشته باشد، آماده سازد؛ کمیسیون مبارزه با فساد سریعاً تأسیس شود؛ ظرفیت اجرای قانون برای تحقیقات فساد افزایش یابد و دستگیری‌های مرتبط تقویت و بر مدیریت منابع عمومی نظارت گردد و اصلاحات در سکتور عدالت از طریق تقویت استقلال قضایی در اولویت قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا