آخرین اخباراجتماعافغانستان

یوناما:

مبارزه با معافیت از مجازات باید اولویت داده شود

هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در گرامی‌داشت از روز جهانی حقوق بشر خواستار حفاظت و ارتقای حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین در افغانستان شد.


هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در گرامی‌داشت از روز جهانی حقوق بشر خواستار حفاظت و ارتقای حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین در افغانستان شد.
به گزارش خبرگزاری دید، یوناما با نشر بیانیه‌ای در روز جهانی حقوق بشر از دستاوردهای حقوق بشری در افغانستان که شامل کار کمیسیون مستقل حقوق بشر در افغانستان، ایجاد قانون حق دست‌رسی به اطلاعات، حضور زنان در عرصه‌های مختلف و توسعه قانون مجازات جدید که منعکس کننده تعهد کشور برای ترویج آزادی‌های اساسی است، استقبال کرد.
تادامیچی یاماموتو نماینده خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان، گفته است:« با وجود اینکه افغانستان در زمینه حقوق بشر دستاوردهای بسیار داشته، اما چالش‌ها همچنان ناامید کننده است، به خصوص در نتیجه درگیری‌های مسلحانه و وضعیت امنیتی شکننده که همچنان باعث تلفات شدید غیرنظامیان می‌شود.»
بر اساس این بیانیه، سازمان ملل متحد همچنان به همکاری‌هایش با تمام نهادهای افغانستان ادامه می‌دهد تا بر چالش‌های باقی مانده غلبه کند.
آقای یاماموتو افزوده است:« مبارزه با معافیت از مجازات و رسیدگی به قربانیان نقض حقوق بشر باید اولویت داده شود، زیرا محاکمه کردن ناقضان حقوق بشر پایه‌های اساسی یک جامعه باعدالت را تشکیل می‌دهد.»
آقای یاماموتو، اجرای قوانین را ضامن حفاظت از حقوق بشر دانسته وبر آن تاکید کرده است.
سازمان ملل متحد همچنان در روز جهانی مبارزه علیه فساد، از آغاز اصلاحات در افغانستان استقبال کرده و از تمام اقشار جامعه خواسته به منظور همبستگی، پاسخگویی و شفافیت، علیه فساد مبارزه کنند.
این در حالی است که یک گزارش تازه دیدبان شفافیت افغانستان حاکی از آن است که شاخص فساد یکی از چالش‌های اصلی زندگی در کشور است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا