آخرین اخبارافغانستانسیاست

متقی به سفیر ایران: سوء برخوردها با مهاجرین به دشمنان فرصت می‌دهد

خبرگزاری دید: بهادر امینیان سفیر ایران در کابل در دیدار با امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت طا-لبان پیرامون وضعیت مهاجرین افغانستان در ایران گفت‌وگو کرد.

متقی

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست طا-لبان گفت که سفیر ایران در کابل روز گذشته با امیر خان متقی وزیر خارجه ملاقات و در رابطه به سوء‌رفتارها با مهاجرین افغانستان در ایران صحبت کرده است.
در این دیدار، وزیر خارجه حکومت سرپرست طا-لبان ضمن ابراز نگرانی از برخورد صورت گرفته با مهاجران افغانستان در ایران، از سفیر آن کشور خواست تا این پیام را به مقامات در ایران منتقل کند که به نهادهای امنیتی و سایر نهادهای مربوطه در مورد چگونگی جلوگیری از سوء برخورد با مهاجران افغان در شهرها و مناطق مرزی دستورات لازم ارایه نمایند.
متقی افزود: بدرفتاری با مهاجران افغان بر روابط و ذهنیت عمومی دو کشور تأثیر منفی می‌گذارد و به دشمنان دو کشور فرصت ایجاد آشوب و اختلاف می‌دهد.
به گفته امیر خان متقی، عملکرد هيچ مجرمی با استفاده از نام مهاجر افغان، بیانگر افکار، نیات و اقدامات عمومی نیست.
در همین حال، سفیر ایران پیرامون نگرانی‌های متقی اذعان داشت هنگامی که دو روحانی و یک خادم در حرم مطهر امام ‌رضا با چاقو کشته و زخمی شدند، برخی از محافل مغرض به دنبال توطئه برنامه‌ریزی‌شده بین مردم کشورهای دوست و همسایه در مطبوعات تبلیغات منفی را با هدف ایجاد نفرت و بدبینی به راه انداخته اند.
امینیان مهاجران افغان مقیم ایران را مهمانان خوانده، افزود: مهاجرین افغان در ایران پس از ۴۳ سال ثابت کرده است که آن‌ها با مردم ایران تعامل محبت‌آمیز و دوستانه دارند.
سفیر ایران بیان داشت که دولت متبوعش قصد بدرفتاری با پناهجویان افغان را ندارد و همواره تلاش می‌کند تا روابط دو کشور را نزدیک‌تر و معتبرتر کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا