آخرین اخبارافغانستانسیاست

متقی:  تی‌تی‌پی و پاکستان با یکدیگر گفت‌وگو کنند/ حتی ١ گروه تروریستی هم در افغانستان نیست

خبرگزاری دید: سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی در اسلام‌آباد از تی‌تی‌پی و پاکستان خواست با هم گفت‌وگو کنند. او تاکید کرده که حتی یک گروه تروریستی هم در افغانستان فعال نیست.

امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی در رویدادی در اسلام‌آباد از پاکستان و تحریک طا-لبان پاکستانی (TTP) خواسته است تا در بحبوحه افزایش شدید حملات مرگبار با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

به نقل از جیو نیوز، متقی که برای یک سفر چهار روزه به پاکستان رفته روز گذشته هنگام سخنرانی در یک رویداد در اسلام‌آباد گفته است: از پاکستان و تحریک طا-لبان پاکستان می‌خواهم با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

پاکستان چندین دور گفت‌وگو با تی‌تی‌پی با میانجی‌گری طا-لبان افغانستان انجام داده است، اما مذاکرات سال گذشته شکست خورد و پس از آن حملات انتحاری از سر گرفته شد.

وی همچنین گفته که هیچ گروه تروریستی در افغانستان حضور ندارد.

متقی تصریح کرده است: این‌که می‌گویند در افغانستان چندین گروه تروریستی وجود دارد تبلیغاتی است که خلاف ما در ۲۰ سال گذشته انجام می‌شود. چند گروه تروریستی نه، یک گروه تروریستی را پیدا کنند که نیست. یک مدرک هم ندارند.

وی افزوده است: این همه تلاش برای بدنامی ما است.

امیر خان متقی با اشاره به تحریک طا-لبان پاکستانی خاطرنشان کرده است که به این گروه اجازه فعالیت از افغانستان علیه پاکستان داده نمی‌شود؛ چون به گفته او، این به نفع طا-لبان و پاکستان نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا