آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

متقی: جایگاه روسیه در سیاست خارجی ما ویژه است/ کابلوف: ما از طا-لبان انتقاد نمی‌کنیم

خبرگزاری دید: امیرخان متقی در دیدار با ضمر کابلوف نماینده ویژه پوتین برای افغانستان گفته که جایگاه روسیه در سیاست خارجی آن‌ها ویژه است. کابلوف نیز گفته که روسیه از حکومت داری طا-لبان انتقاد نمی‌کند.

حافظ ضیا معاون سخنگوی وزارت خارجه امروز پنجشنبه(۲۲ جدی) از دیدار امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه با ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه خبر داد.

به گفته حافظ ضیا در این دیدار متقی با نماینده ویژه‌ روسیه درباره‌ روابط دوجانبه، مسائل منطقه و همکاری‌های اقتصادی گفت‌وگو کرده است.

متقی در این دیدار گفته است که روسیه در سیاست «خارجی افغانستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است».

او گفته است که کابل علاقمند گسترش و افزایش حضور دیپلماتیک خود در مسکو است.

سرپرست وزارت خارجه‌ درباره‌ مبادلات تجارتی میان افغانستان و روسیه نیز صحبت کرده و از طرف روسی خواسته است که روی راه توسعه‌ تجارت دوجانبه کار کند.

گفت‌وگو در مورد واردات نفت، گاز و گندم از روسیه نیز دیگر موضوعات مورد بحث در دیدار مقامات طا-لبان با هیئت روسی بوده است.

طبق گفته‌های حافظ ضیا، نماینده ویژه‌ی روسیه در سخنان خود از انفجار دیروز ابراز تأسف کرده و افزوده است که «دشمنان در تلاش هستند تا افغانستان را ناامن کنند».

کابلوف گفته است که روسیه خواهان ثبات و توسعه در افغانستان است و «نمی‌خواهد مانند کشورهای غربی از افغانستان انتقاد و در امور داخلی آن دخالت کند.» او افزوده است که روسیه نمی‌خواهد افغانستان از جامعه‌ جهانی منزوی شود.

نماینده ویژه‌ی رییس‌ جمهور روسیه اضافه کرده که کشورش به همکاری‌های خود با افغانستان در بسیاری از زمینه‌ها ادامه خواهد داد.

گفتنی است که سفر ضمیر کابلوف به کابل یک روز پس از انفجار مرگبار در برابر وزارت خارجه صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا