آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشرزنان

دادستانی کل:

متهم اصلی تجاوز گروهی بالای دو زن در کاپیسا به ۱۷ سال حبس محکوم شد

دادستانی کل کشور اعلام کرده است که یک نفر در پیوند به تجاوز گروهی بالای دو زن در ولایت کاپیسا به عنوان متهم اصلی شناخته و به ۱۷ سال حبس محکوم شده است.


به گزارش خبرگزاری دید، دادستانی کل کشور امروز پنج‌شنبه(۲۵ جدی) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این شخص «فاضل» نام داشته و از سوی دو زنی که بالای شان تجاوز گروهی شده بود، متهم اصلی شناخته شده است.
به تاریخ ۵ میزان سال روان خورشیدی دو زن که به منظور سیاحت از کابل به ولایت کاپیسا رفته بودند، در منطقه صیاد این ولایت از سوی ۱۲ نفر مورد تجاوز جنسی گروهی قرار گرفتند.
در آن زمان شش نفر در پیوند به این قضیه از سوی پولیس بازداشت شد.
در خبرنامه دادستانی کل کشور آمده است: از میان بازداشت‌شدگان یک تن آنان به اسم فاضل توسط دختران متضرر این قضیه در صف‌لاین و تحقیقات دادستانی، به عنوان متهم اصلی شناخته شد و در مورد پنج تن دیگر آنان، به خاطر عدم دخالت‌شان در قضیه، قرار عدم لزوم دعوای جزایی(حفظ) صادر شده است.
خبرنامه افزوده است: فاضل که به عنوان متهم اصلی این قضیه شناخته شده بود، از سوی ریاست دیوان رسیدگی به جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی محکمه ابتدائیه حوزۀ دوم امنیتی شهر کابل، به جرم اختطاف به ۱۵ سال و به جرم تجاوز جنسی به ۱۷ سال زندان محکوم به مجازات شد.
همچنان خبرنامه در باره سرنوشت پنج تن دیگر این قضیه، تصریح کرده است: پنج تن دیگر(گل‌رحمن، راشد، فواد، خیبر و نعیم) که در نتیجه تحقیقات څارنوالی در پیوند به این قضیه به عنوان شرکای جرمی فاضل شناخته شده‌اند، قرار گرفتاری شان عنوانی مراجع کشفی و امنیتی صادر شده است.
در خبرنامه تأکید شده است: گفتنی است که څارنوال استیناف به فیصله محکمه ابتدائیه قناعت نکرده و خواهان تشدید مجازات علیه متهم اصلی این قضیه در مراحل بعدی محاکماتی شده است.
همچنان دادستانی کل کشور علاوه کرده است که «لوی‌څارنوالی در سال روان خورشیدی دو هزار و ۹۹۰ قضیه خشونت علیه زنان را در سراسر کشور رسیدگی کرده است که از این میان ۲۵۹ مورد آن را تجاوز جنسی تشکیل می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا