آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانرسانه‌هازنانسیاست

مته نودسن: زنان خبرنگار در افغانستان بار سنگین تری به دوش می‌کشند

خبرگزاری دید: معاون نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است که زنان خبرنگار سنگین‌ترین بار را به دوش می‌کشند. مته نودسن این اظهارات را به مناسبت سوم می روز جهانی آزادی مطبوعات مطرح کرده است.


مته نودسن گفته است که در هفته‌ جاری خبرنگاران و مدافعان رسانه‌ای افغانستان برای بزرگ‌داشت از روز جهانی آزادی مطبوعات به یوناما و یونسکو پیوستند تا زمینه را برای تبادل نظر در مورد کوچک‌شدن و محدودیت فضای رسانه‌ای در افغانستان و راه حل آن، فراهم کنند.
او گفته است که کار خبرنگاری در افغانستان در شرایط ناپایدار و احتمالاً در یکی از چالش‌برانگیزترین دوران‌ها در بیش از دو دهه‌ گذشته قرار گرفته است: «رسانه‌های آزاد مورد حمله قرار گرفته‌اند. شبکه‌های خبری تعطیل شده‌اند. خبرنگاران وظایف خود را از دست داده‌اند. تعداد زیادی کشور را ترک کرده‌اند، اما بسیاری از آنهایی که در کشور باقی مانده‌اند، با آینده‌ای مبهم روبه‌رو هستند».
خانم نودسن از خبرنگاران سخت‌کوش قدرانی کرده و اطمینان داده است که سازمان ملل قاطعانه در کنار رسانه‌های آزاد و مستقل در افغانستان قرار دارد.
او از «مقام‌های مسئول» خواسته است تا محیط مساعدی را برای فعالیت خبرنگاران و تضمین مصئونیت آنها فراهم کنند: «برای حفاظت از زنانی که در رسانه‌ها کار می‌کند، توجه و اقدامات ویژه ضرورت است».
طبق اعلامیه‌ یوناما که دیروز (دوشنبه ۱۲ ثور) منتشر شده، معاون نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان از جامعه جهانی نیز خواسته است تا حمایت خود را از رسانه‌های مستقل افغانستان گسترش دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا