آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانرسانه‌هاسیاست

مجاهد: از رسانه‌ها حمایت می‌کنیم/ تشویش برخی نهادها بی جا است

خبرگزاری دید: سخنگوی طا-لبان در پیامی به مناسبت روز جهانی آزادی رسانه‌ها و در واکنش به ابراز نگرانی‌های مختلف در مورد وضعیت رسانه‌ها در افغانستان، می‌گوید که این نگرانی‌ها بی جا است و طا-لبان از رسانه‌ها حمایت می‌کند.


ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طا-لبان در رشته توییتی در مورد فرا رسیدن روز جهانی مطبوعات، آن را به ‌رسانه‌های کشور تبریک گفته و افزوده که طا-لبان از رسانه‌ها حمایت می‌کند.
مجاهد با بیان اینکه رسانه‌ها در چهارچوب قوانین، آزادانه فعالیت و نشرات دارند تأکید کرده که «به حمایت از رسانه‌ها ادامه می‌دهند».
وی در ادامه با اشاره تعطیلی برخی رسانهها اضافه کرده، علت توقف فعالیت رسانه‌هایی‌ که بعد از خروج نیروهای امریکایی فعالیت‌شان متوقف شده، طا-لبان نه، بلکه از دست‌دادن بودجه است که به گفته او، بعضی سفارت خانه‌ها شماری از رسانه‌ها را به ‌خاطر اهداف‌شان تمویل می‌کردند.
معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ اطمینان داده که طا-لبان تا حد ممکن در رفع مشکلات اقتصادی رسانه‌ها با آنها همکاری خواهند کرد.
وی در بخشی از پیام خود در مورد بازداشت خبرنگاران گفته است که اکنون در زندان‌ها هیچ خبرنگاری زندانی نیست.
او گفته است که اگر «گاهی کدام خبرنگار به‌خاطر افهام و تفهیم در بعضی ادارات دعوت می‌شود، مطلب آن زندانی و شکنجه نیست». مجاهد افزوده است که «تشویش بعضی از نهاد‌ها در این رابطه بی‌جا است.»
این درحالی است که سازمان گزارشگران بدون مرز به تازگی اعلام کرده که افغانستان در رده‌بندی «جهانی آزادی رسانه‌ها ۲۰۲۲» با سقوط ۳۴ رتبه در جایگاه ۱۵۸ قرار گرفته است. سازمان عفو بین‌الملل هم هشدار داده که روزنامه‌نگاری در افغانستانِ تحت حاکمیت طا-لبان در معرض تهدید است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا