آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

مجاهد: دختران به دلیل کمبود ساختمان‌های جداگانه آموزشی از مکتب بازمانده‌اند

خبرگزاری دید: ذبیح‌الله مجاهد سخنگو و معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست طا-لبان می‌گوید که دختران تا کنون به دلیل کمبود ساختمان‌های جداگانه آموزشی از مکاتب بازمانده‌اند و آن‌ها تلاش دارند در سال آینده تمام دختران و زنان در صنف‌های آموزشی حضور داشته باشند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگو و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست طا-لبان در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس در کابل گفته امیدوار است تمام مکاتب در سال جدید برای دختران در سراسر کشور باز شوند.
مجاهد با بیان این‌که تحصیل دختران و زنان «موضوع ظرفیت» است، گفت: دختران و پسران باید کاملاً در مکاتب تفکیک شوند. تا کنون مانع بزرگ یافتن یا ساختن خوابگاه‌های کافی بوده تا دختران هنگام رفتن به مکاتب در آن‌‌جا بتوانند اقامت کنند. در مناطق پرجمعیت، صنف‌های درسی جداگانه کافی برای پسران و دختران وجود ندارد.
سخنگوی طا-لبان افزوده است که آن‌ها مخالف تحصیل نیستند و تلاش دارند تا سال جدید این مشکل را حل کنند.
به گفته وی، ۸۰ درصد کارکنان خدمات ملکی که به وظایف خود برگشته‌اند، کارمندان دولت پیشین هستند، زنان در سکتورهای آموزشی و صحی و در میدان‌هوایی کابل و ریاست پاسپورت فعالیت دارند.
با این حال، مجاهد مشخص نکرده است که چه وقت زنان می‌توانند به وزارت‌خانه‌های دولتی برگردند.
در رابطه به درآمد دولت، وی گفته است که بیشتر درآمد دولت از گمرکات جمع‌آوری می‌شود. او بدون دادن آمار دقیق گفته است که درآمد جمع‌آوری شده در چهار ماه نخست حکومت طا-لبان بیشتر از یک سال دولت پیشین بوده است.
ذبیح‌الله مجاهد با اذعان وقوع جرایم جنایی از سوی اعضای طا-لبان، بیان داشته است: چنین جنایت‌هایی اتفاق می‌افتد، اما این سیاست دولت ما نیست. و آن‌هایی که مسئول هستند، بازداشت شده‌اند.
وی در ادامه گفته است: این پیام ما است. ما هیچ نزاعی با هیچ کسی نداریم و نمی‌خواهیم کسی اوپوزیسیون باشد یا از وطن خود دور باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا