آخرین اخبارافغانستانسیاست

مجاهد: ملا عمر در اثر توبرکلوز جان باخت/ راه «امیرالمومنین» با نسل‌های بعدی ادامه دارد

خبرگزاری دید: از نهمین سالمرگ ملا محمد عمر بنیانگذار جنبش طا-لبان برای نخستین بار در کابل از سوی حکومت موقت طا-لبان تجلیل شد. طا-لبان در این همایش گفتند که او بر اثر بیماری توبرکلوز درگذشته است.


مقامات طا-لبان امروز یک‌شنبه (۴ ثور) در کابل از سالمرگ ملا محمد عمر رهبر خود بزرگداشت کردند.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان در این مراسم گفت: ما می‌خواهیم راه امیرالمؤمنین را تا نسل‌های بعدی ادامه بدهیم».
وی افزود: امیرالمؤمنین ملا محمد عمــر مجاهد بر اثر مریضی توبرکلوز وفات کرد.
‏مجاهد ادامه داد: امیرالمؤمنین ملا محمد عمــر مجاهد توانست تمام علمای کشور را زیر یک چتر جمع کند، اختلافات را از بین ببرد، اتحاد و اتفاق را در میان‌شان بیش‌تر کند و نسل امروز باید تمام رفتار و کردار امیرالمؤمنین ملا محمد عمــر مجاهد را الگوی شان قرار دهند.
ملا عبدالسلام حنفی معاون دوم رییس‌الوزرای طا-لبان هم در این مراسم گفت: ملا محمد عمر تعصبات قومی و عنعناتی که خلاف اسلام بود را از بین برد.
‏حنفی در ادامه سخنانش گفت: از خاک افغانستان به ضد کشورهای دیگر استفاده نخواهد شد و از کشورهای دیگر نیز این را می‌خواهیم که از خاک‌شان علیه افغانستان استفاده نشود.
او در ادامه افزود که تولید و قاچاق مواد مخدر در تمام افغانستان در حال حاضر منع شده‌ است.
‏مولوی محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع طا-لبان و پسر ملا عمر هم گفت که پدرش، شمال، جنوب، شرق و غرب و تمام اقوام افغانستان را باهم متحد ساخت و افغانستان را از یک تجزیه پلان‌شده، نجات داد.
این در حالی است که گفته می‌شود رهبران طا-لبان سال‌ها مرگ ملا عمر را مخفی نگه داشته و به نام او در مناسبت‌های مختلف، بیانیه صادر می‌کردند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا