آخرین اخبارافغانستانسیاست

مجاهد: می‌خواهیم روابط خوبی با جهان از جمله امریکا داشته باشیم

خبرگزاری دید: سخنگوی طا-لبان می‌گوید که آن‌ها خواستار روابط خوب با جهان هستند و تلاش می‌کنند که با امریکا نیز روابط خود را بهبود بخشند.


ذبیح‌الله مجاهد روز شنبه (۱۴ عقرب) در نشستی در کابل گفت که تامین روابط دیپلماتیک با جهان برای طا-لبان هدف و نیاز است و با امریکا نیز می‌خواهد روابط خوبی بسازد.
مجاهد افزود: «هر زمانی که نماینده امریکا آمده است، ما همیشه با آن‌ها از تامین و تقویت روابط سخن گفته‌ایم. ما امیدواریم که آن‌ها بیایند و آهسته_‌آهسته روابط بهتر تامین و تشویش‌های آنان حل شود».
به گفته او، گاهی نمایند‌گان جدید دولت امریکا به دوحه می‌آیند و نماینده طا-لبان نیز به آن‌جا می‌رود و روی مسایل مختلف و وضعیت افغانستان بحث و به پرسش‌ها پاسخ داده می‌شود.
مجاهد در مورد این‌که حکومت طا-لبان هنوز از سوی کشوری، از جمله امریکا به رسمیت شناخته نشده است، گفت که تعامل آن‌ها با کشورها رسمی و دو‌جانبه است.
او گفت: «موضوع به رسمیت شناختن ما به یک کشور زیاد ارتباط ندارد. سازمان ملل متحد است و آن‌جا امریکا با برخی از کشورها نزاکت‌هایی دارد».
در ادامه او گفت: «در عمل ما هدف را به دست آورده‌ایم. تعامل ما با کشورها دو‌طرفه و رسمی است. این‌که برخی از کشورها اعلام نمی‌کنند، بحث جدا است».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا