آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

مجاهد: نشست بزرگ افغان‌ها در کابل برگزار می‌شود/ کشورهای منطقه در مورد چگونگی نظام مداخله نکنند

رسول شهزاد- کابل


ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی گفته است که نشست بزرگ افغان‌ها در کابل برگزار می شود ولی تاکنون زمان برگزاری آن مشخص نشده است.


ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارات اسلامی روز یکشنبه ( ۲۵ ثور) به خبرنگاران گفت: نشست بزرگ از افغان‌ها به زودی برگزار خواهد شد و در این مجمع بزرگ روی مسایل افغانستان بحث خواهد شد.
وی افزود که این نشست قرار است در کابل برگزار شود ولی تاکنون زمان دقیق آن مشخص نشده و یک کمیسیون روی چگونگی آن کار می‌کند.
آقای مجاهد در بخش دیگر از سخنانش گفت که کشورهای منطقه نباید در مسایل سیاسی و داخلی افغانستان مداخله کنند و نباید روی نوعیت نظام و حکومت همه شمول مداخله کنند زیر هر کشوری از خود قانون دارد و ما نیز به مسایل داخلی دیگران دخالت نمی‌کنیم.
پیش از این ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی از برگزاری یک نشست بزرگ از افغان‌ها خبر داده بود که تحلیل‌گران سیاسی آن را توسل طا-لبان به لویه جرگه عنوان کرده و گفته بودند که طا-لبان با برگزاری لویه جرگه در پی کسب مشروعیت داخلی است.
آقای مجاهد همچنان در مورد بازگشایی مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم گفت: روی موضوع تعلیم دختران و بازگشایی مکاتب دخترانه کار جریان دارد و امیدواری وجود دارد تا این مشکل عنقریب حل شود و این یک نیازمندی است.
بسته بودن مکاتب به روی دختران بالاتر از صنف ششم واکنش‌های زیادی را در افغانستان و جهان به دنبال داشت ولی تاکنون اقدام عملی در این راستا دیده نشده است.
ذبیح الله مجاهد در مورد لغو نشست شورای علمای شیعه افغانستان گفت: ما در این مورد تحقیق کردیم یک راپور به افرادی که در آنجا مسئول تامین امنیت بودند رسیده بود که کدام حادثه نظامی رخ خواهد داد و نیروهای امارت اسلامی برای جلوگیری از حادثه دلخراش به آنجا رفتند و وضعیت را کنترول کردند.
این در حالی است که روز جمعه (۲۳ ثور) نشست شورای علمای شیعه افغانستان از سوی نیروهای استخبارات امارت اسلامی مختل و برگزار کنندگان این مراسم تهدید به مرگ شده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا