آخرین اخباراسلایدشوافغانستانگزارش

مجاهد کاکر درگذشت

مجاهد کاکر از روزنامه نگاران پیشکسوت دوره جدید کشور، پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان، در شهر آخن آلمان در گذشت. وفات آقای کاکر در میان خانواده رسانه‌ای و سیاسیون کشور نیز بازتاب گسترده داشته است.

مجاهد کاکر از روزنامه نگاران پیشکسوت دوره جدید کشور، پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان، در شهر آخن آلمان در گذشت. وفات آقای کاکر در میان خانواده رسانه‌ای و سیاسیون کشور نیز بازتاب گسترده داشته است.
به گزارش خبرگزاری دید، مجاهد کاکر از روزنامه‌نگاران پیشگاه کشور امروز دوشنبه در شهر آخن آلمان در گذشت. او از جمله روزنامه نگارانی بود که در اوایل دوره پس از کنفرانس بن به فعالیت روزنامه نگاری آغاز کرد و در این راستا از چهره‌های مولف است.
درگذشت آقای کاکر در میان سیاسیون بازتاب زیادی یافته و برخی با نشر پستی در فیسبوک از او یاد کرده‌اند.
عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی، در پیامی شخصیت مجاهد کاکر را حلیم، صبور، فهیم و وطن دوست خوانده و با خانواده‌ حقیقی و رسانه‌ای او ابراز همدردی نموده است.


آقای نور نوشته: روان شاد مجاهد کاکر، شخص حلیم، صبور، فهیم و وطن دوست بود. از سال‌های پیش با او آشنایی داشتم و در دیدارهای مان جز لطف‌خوش و رفتار نیکو از او ندیدم. جای او در میان اصحاب رسانه‌ها برای همیش خالی خواهد بود.
در همین حال، محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و رییس کمیته مشترک حکومت و رسانه‌ها در این خصوص پیامی رسمی منتشر کرد.
در پیام آقای دانش درج است: با کمال تاسف مجاهد کاکر یکی از شخصیت‌های برجسته مسلکی رسانه‌ای کشور پس از تحمل سال‌ها رنج ناشی از بیماری، درگذشت و خانواده با افتخار و بزرگ رسانه‌ای افغانستان را در غم و اندوه عمیق فرو برد.
به باور آقای دانش، مجاهد کاکر نمونه ماندگار از کار مسلکی رسانه‌گری، تجربه و تخصص در این عرصه و مهم‌تر از همه بنیانگذار کار اخلاقی در روزنامه‌نگاری افغانستان جدید بود.
معاون رییس جمهور تصریح کرده، «در روزگاری که کار رسانه‌ای با اغراق، پروپاگندا، اهانت و دامن زدن به نفاق‌های قومی، سمتی، جناحی و ایدئولوژیک همراه شده بود، کاکر از این کلیشه‌های ویرانگر عبور کرد و کار خود را با صداقت، تعهد، امانت‌داری، وفاداری به ارزش‌های انسانی و حرمت‌گذاری به مخاطب انجام می‌داد. از همین رو شیوه نو و رسم انسانی از خود در کار رسانه‌ای به یادگار گذاشت و روزنامه نگاری افغانستان را مدیون خویش ساخت. یادش گرامی و روحش شاد باد.
آقای دانش نیز درگذشت او را به خانواده آقای کاکر و اصحاب رسانه تسلیت گفته است.
داکتر عبدالله نیز در پیامی از درگذشت آقای کاکر ابراز تاسف کرده و او را از پیشکسوت‌های روزنامه نگاری در سالیان پسین در کشور خوانده است.
عبدالله: شادروان کاکر از پیش‌کسوتان جامعه روزنامه‌نگاری در دو دهه اخیر بود. وی در کمال نرم‌خویی و ادب، خبرنگاری مسلط و با صلابت بود و نمایندگی شایسته‌ای از رسانه‌های کشور می‌کرد.
آقای کاکر برای بیش از یک دهه به عنوان گرداننده برنامه‌های سیاسی و خبری طلوع و طلوع نیوز کارکرد. مجاهد کاکر از خبرنگارانی بود که بسیاری از شهروندان کشور با صدا و سیمای او آشنا هستند. وی سال‌ها در بازتاب آواز مردم ازپرده‌های تلویزیون و تحقق آزادی بیان کارکرد.
مجاهد کاکر درحدود پنجاه سال داشت. او عروسی کرده بود وازاو دو پسربه‎ جا مانده است. مجاهد کاکر در سال ۱۳۹۳ جایزه «دستاورد یک عمر خبرنگاری» را از سوی مرکز خبرنگاران آزاد به دست آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا