اسلایدشوافغانستانسیاست

مجتمع حقوقدانان آزاد، ادعای آصف مهمند را «دسیسه» خواند

مجتمع حقوقدانان آزاد افغانستان ادعای آصف مهمند را که چندی پیش مدعی شده بود عطامحمد نور، والی بلخ، او را ضرب و شتم کرده، دسیسه خواند و آن را توطیه‌ای می‌داند که از سوی حلقات معلوم‌الحال راه‌اندازی شده است.


به گزارش خبرگزاری دید، مجتمع حقوقدانان آزاد افغانستان افزوده است:« اخیراً شخصی به نام محمد آصف مهمند که خود را خلاف واقعیت عضو شورای ولایتی ولایت بلخ معرفی نموده در تبانی با بعضی حلقات معین سیاسی علیه والی بلخ محترم عطامحمد نور توطئه و دسیسه‌ای را سازماندهی نموده است.»
این مجتمع همچنان ذکر کرده است که محمد آصف مهمند از طریق رسانه‌های همگانی و اجتماعی شایعاتی را پخش نموده که گویا به تاریخ لیل ۲۳ / ۲۴ / ۵ /۱۳۹۶ در میدان هوایی مزارشریف توسط محافظان شخصی عطا محمد نور، گرفتار، لت‌وکوب و شکنجه شده است.
در این گزارش، ضمن اشاره به سوابق جرمی آصف مهمند، آمده است:« موصوف که غرض بد نام‌ ساختن والی بلخ برای به راه‌انداختن توطئه توسط حلقات معلوم الحال و رقبای سیاسی مقام ولایت بلخ توظیف گردیده، در تبلیغات میان‌تهی خود موضوع را طوری وانمود کرده که گویا مورد ظلم قرار گرفته است، در حالی‌که مهمند مرتکب جرایم متعددی گردیده و از دیر زمان به اساس مکاتیب ارگان‌های عدلی و قضایی کشور تحت تعقیب قرار داشت.»
مجتمع حقوقدانان آزاد اضافه کرده است که پولیس ولایت بلخ نظر به امر مقامات ذی‌صلاح در پی گرفتاری و احضار موصوف به ارگان‌هایی بود که قبلاً مکاتیب متعددی را در این رابطه به ارگان‌های ولایت بلخ ارسال نموده بود.
از سوی دیگر، این نهاد می‌گوید که آصف مهمند به اتهاماتی همچون سوء‌استفاده از نام و موقف شورای ولایتی، تمرد از احکام و فیصله‌های قطعی محاکم، فروش زمین‌های دولتی با استفاده از اسناد جعلی، زورگویی و خیانت در حق مردم عام و دشنام‌دادن به مقام ولایت بلخ و همچنان تهدید به قتل و اختطالف یک جوان، متهم است.
در ادامه گزارش تصریح شده است که مهمند در تبانی با بعضی حلقات سیاسی برای این‌که از محاکمه و تعقیب عدلی فرار کند، موضوع جرایم ارتکابی خویش را سیاسی ساخته و علیه مقام ولایت بلخ تهمت بسته و دسیسه‌ای را به راه انداخته است.
مجتمع حقوقدانان آزاد در اخیر تاکید کرده است که این پرونده برای تامین عدالت و جلوگیری از تبلیغات سوء و مغشوش‌ساختن ذهنیت عامه به محاکم ذی‌صلاح راجع گردد تا حق و باطل روشن شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا