اسلایدشوافغانستانسیاست

مجددی خطاب به غنی: می‌توانند تو را از قدرت کنار هم بزنند!


نشست عمومی سیاسی و مشورتی حزب وحدت اسلامی افغانستان در تالار لوی‌جرگه با حضور رهبران جهادی و سیاسی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این نشست رهبران و مقامات جهادی کشور به ابراز دیدگاه‌های‌شان در رابطه با اوضاع جاری کشور پرداختند.
صبغت الله مجددی، یکی از رهبران جهادی کشور در خیمه لویه جرگه گفت: اشرف غنی بداند کسانی که تو را به قدرت رساندند، می‌توانند از قدرت کنار هم بزنند.
آقای مجددی همچنان تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم که افغانستان خراب شود؛ حکومت به شرطی می‌تواند دوام داشته باشد که خود را اصلاح کند.
وی افزود: شکرگزاریم که سیاسیون تلاش دارند تا به نگرانی‌های مردم خاتمه بدهند. شیعه و سنی دست به دست هم بدهند و هرگز از هم جدا نشوند. در طول عمر خود تبعیض نداشتم و حالا هم می خواهم تبعیض وجود نداشته باشد.
این رهبر جهادی کشور تاکید کرد: رئیس جمهور پس از به قدرت رسیدنش مردم و خدا را فراموش کرده است؛ اشرف غنی بداند کسانی که تو را به قدرت رساندند، می توانند از قدرت کنار هم بزنند.
در همین حال، محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی، در این نشست اعلام کرد که دست‌های پیدا و پنهان در کشور در تلاش هستند تا افغانستان را همانند سوریه، به محل جنگ نیابتی قدرت‌های جهانی و منطقه تبدیل کنند.
آقای خلیلی همچنان افزود: حلقات در تلاش‌اند تا کشور به سمت چندپارگی قومی و سیاسی پیش برود.
از سوی هم صبغت‌الله مجددی، از رهبران جهادی با ابراز نگرانی از وضعیت کشور خطاب به رییس جمهور غنی اعلام کرد: کسانی که تو را به تخت نشانده‌اند، می‌توانند، تو را به زیر هم بکشند.
وی همچین افزود:« رییس جمهور پس از به قدرت رسیدن، خدا و مردم را فراموش کرده است.»
یونس قانونی،عضو شورای حراست نیز ضمن انتقاد از عملکردهای حکومت؛ ابراز داشت، با توجه قانون اساسی کشور که در اجلاس بُن در سال ۲۰۰۲ به تصویب رسیده، تنوع قوی و مذهبی در کشور به خوبی پیش‌بینی شده بود اما امروزه پروژه‌هایی در کشور در حال فعالیت هستند تا این وحدت مذهبی و قومی را در کشور از بین ببرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا