آخرین اخباراجتماعافغانستان

مجلس نمایندگان به شرکت برشنا دو هفته وقت داد تا به شکایات مشتریان رسیدگی کند

کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نمایندگان کشور پس شکایات شماری از باشندگان کابل از ماهوار شدن روند پرداخت هزینه برق و «اضافه‌ستانی» شرکت برق، به برشنا دو هفته فرصت داد تا به این مشکلات رسیدگی کند.


به گزارش خبرگزاری دید، کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نمایندگان کشور در نشستی با مسئولان شرکت برشنا، پس از توضیحات داوود نورزی رییس اجرایی این شرکت، فیصله کرد که در دو هفته مشکلات شهروندان حل گردد.
تلویزیون ولسی جرگه گزارش کرده است که اعضای این کمیسیون مجلس نمایندگان از آقای نورزی و سایر مسئولان شرکت برشنا خواسته‌اند که موضوع پرداخت پول صرفیه‌ ماهانه‌ برق را به ‌زودی حل و مطابق نیازمندی شهروندان، سهولت‌های لازم را فراهم کند.
آنان تأکید کرده‌اند که شرکت برشنا باید به ادعای شهروندان در مورد «رساندن ارقام خیالی» در بل صرفیه‌ برق‌شان توسط میترخوانان این شرکت نیز رسیدگی کند.
در همین حال، شرکت برشنا در خبرنامه‌ای گفته که آقای نورزی در این نشست با اشاره به نگرانی‌های مشترکین بابت ماهوارشدن بل صرفیه‌ برق توضیح داده است: «در قسمت تعرفه‌‎ برق هیچ تغییری نیامده، بلکه در کتگوری آن تغییر ایجاد شده که این یک روند طولانی است و مردم نیز در قبال آن برداشت‌های متفاوتی دارند، در حالی که بحث افزایش پول در بل‌های صرفیه‌ برق صحت ندارد».
در همین حال، او گفته است که شرکت برشنا دوره‌های دو ماه و یک ماهه‌ بل صرفیه‌ برق را به‌گونه‌ جدی بررسی می‌کند و دوره‌ای را عملی خواهد کرد که به نفع مردم افغانستان باشد.
شرکت برشنا نیز گفته است که در نشست کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نمایندگان فیصله شده است که یک کمیته‌ مشترک از سوی مسئولان فنی و مسلکی این کمیسیون و شرکت برشنا ایجاد شود تا در مورد طرح بل دو ماهه و یک ماهه‌ صرفیه‌ برق تجدید نظر شود. به‌ نقل از خبرنامه، هر طرحی که به نفع شهروندان کشور باشد، تأیید و عملی می‌شود.
با این حال، تصمیم شرکت برشنا مبنی بر ماهوار شدن پرداخت صرفیه برق، با واکنش‌های گسترده شهروندان کابل مواجه شده و آنان می‌گویند که در این فرمول از شهروندان «دزدی» می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا