آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

مجلس نمایندگان خواستار برکناری مسئولان امنیتی کابل شد

به دنبال ترور یوسف رشید رییس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان، مجلس نمایندگان مسئولان امنیتی کابل را به بی‌کفایتی متهم کرده و خواستار برکناری آنان شد. نمایندگان از حکومت خواستند که افراد لایق و با کفایت را به جای مسئولان کنونی توظیف کند.
به گزارش خبرگزاری دید، اعضای مجلس نمایندگان کشور امروز چهارشنبه(۳ جدی) در واکنش به ترور یوسف رشید، خواستار برکناری مسئولان امنیتی کابل شدند. این نمایندگان مسئولان درجه یک امنیتی کابل را بی‌کفایت خوانده و از حکومت خواستند که آنان را عزل نماید.

میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان گفت: «ساعت قبل اطلاع یافتیم که یوسف رشید رییس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه طی یک حمله تروریستی به شهادت رسید. ضمن عرض تسلیت، به کمیسیون امنیت داخلی دستور داده شده قضیه را جدی بررسی کند».
رحمانی تاکید کرد: ناامنی‌ها و ترورهای هدفمند در شهر کابل روز به روز افزایش پیدا می‌کند. این حملات روان مردم را شدیداً صدمه زده و حوصله مردم را به سر آورده‌ و تشویش مردم را افزایش داده است.
وی از رییس جمهور غنی خواست تا افراد با تجربه و متعهد را به جای مسئولان فعلی برگزیند.
برخی نمایندگان دیگر نیز در رابطه با ترور رشید از افزایش ناامنی‌ها و ترورهای هدفمند در پایتخت انتقاد کردند.
رییس اجراییه بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه‌‌ افغانستان ( فیفا)، در پی یک سوء قصد در کابل کشته شد. کابل برای چهارمین روز پیاپی شاهد انفجار مرگبار بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا