آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

مجهزترین پالایشگاه نفت در هرات ساخته می‌شود

مجهزترین پالایشگاه نفت در ولایت هرات که با هزینه نزدیک به ۱۵ میلیون دالر امریکایی در حال ساخت است، به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

مجهزترین پالایشگاه نفت در ولایت هرات که با هزینه نزدیک به ۱۵ میلیون دالر امریکایی در حال ساخت است، به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
این پالایشگاه با سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی در ساحه یکصد جریب زمین در حال ساخت می‌باشد که می‌تواند بخش زیادی از نیازمندی مواد نفتی باشندگان ولایت هرات را تامین کند.
به گزارش خبرگزاری دید، محی‌الدین نوری معاون و سرپرست مقام ولایت هرات، در جریان بازدید ازین پالایشگاه، خواهان توجه به کیفیت مواد نفتی تولیدی شد.
آقای نوری، رعایت استندردهای بین‌المللی را در راستای پالایش و تولید مواد نفتی و استفاده از مواد خام با کیفیت را یک اصل اساسی و مهم دانست و گفت:« بی‌توجهی درین زمینه سبب آلوده شدن محیط زیست و متضرر شدن خانواده‌ها می‌گردد.»
پالایشگاه نفت انصار که امور نصب دستگاه‌های آن، تکمیل و در حال حاضر به فعالیت آزمایشی آغازکرده است، سومین پالایشگاه نفتی در سطح ولایت هرات می‌باشد که در سالیان اخیر ساخته شده است.
مسئولان این شرکت می‌گویند: مجهزترین دستگاه‌ها و امکانات مورد نیاز این پالایشگاه را از کشورهای توسعه یافته جهان وارد و نصب نموده‌اند.
درین میان، نوید احمد وفا رییس اتحادیه مواد نفتی هرات، خواهان توجه به کیفیت مواد نفتی که درین مرکز تولید و به بازار عرضه می‌گردد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا