آخرین اخباراجتماعامنیت و حوادث

محافظان رییس جمهور عبدالله آزاد خنجانی را لت‌وکوب کردند

محافظان ویژه رییس جمهور غنی یا قطعه «پی.‌پی.‌اس» ریاست جمهوری، مدیرمسئول یکی از تلویزیون‌های خصوصی را مورد لت‌‌وکوب قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله آزاد خنجانی مدیر مسئول تلویزیون «یک» روز دوشنبه (دوم ثور) در یک نشست خبری در کابل گفت،‌ محافظان ویژه رییس جمهور او را پس از لت‌وکوب برای مدت کوتاهی بازداشت و مورد اهانت قرار داده‌اند.

 با این حال، مدیر مسئول تلویزیون «یک» این عمل محافظان رییس جمهور غنی را رویکرد خلاف قانون عنوان کرد و گفت که شکایت رسمی‌اش را به حکومت فرستاده است. ضرب و شتم،‌ بازداشت موقت و بررسی گوشی‌ آقای خنجانی، سه شکایت اصلی این فعال رسانه‌ای می‌باشد.

آقای خنجانی هم چنان خواستار بررسی این قضیه به گونه علنی است. او می‌گوید محافظان رییس جمهور بارها با شهروندان و کارمندان رسانه‌ها برخورد نامناسب انجام داده، اما حکومت به این دست قضایا کم‌تر رسیدگی کرده است.

 این فعال رسانه‌ای زمانی مورد لت‌و‌کوب و توهین قرار گرفت که قصد شرکت در یکی از نشست‌های غیر رسمی رییس جمهور را داشته است.

به گفته مدیر مسئول این شبکه تلویزیونی، ‌این رویداد در برابر دروازه مرکز رسانه‌های حکومت در نزدیکی وزارت امور خارجه در کابل رخ داده است.

با این حال، هارون چخانسوری سخنگوی ارگ که در این نشست خبری حضور داشت می‌پذیرد که به مدیر مسئول این شبکه تلویزیونی از سوی محافظان ویژه رییس جمهور اهانت صورت گرفته است.

آقای چخانسوری هم چنان در این نشست وعده داد که به این قضیه طبق قانون رسیدگی خواهد شد.

سخنگوی رییس جمهور گفت، بر اساس قانون اساسی و کرامت انسانی هیچ کسی حق توهین، تحقیر و یا لت وکوب شهروندان را ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا