آخرین اخبارافغانستانسیاست

محب: این امریکا بود که ما را رها کرد

خبرگزاری دید: مشاور امنیت ملی اشرف غنی در واکنش به اظهارات هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین امریکا، می‌گوید که مقایسه غنی و زلنسکی توهین آمیز است.

حمدالله محب در توییتی نگاشته: «اظهارات اخیر خانم کلینتون مبنی بر دزدی میلیون‌ها دالر نه تنها حمایت‌کننده و ناآگاهانه است؛ بل‌که ظالمانه و توهین‌آمیز برای زنان و مردان افغان است».

مشاور پیشین امنیت ملی غنی روز گذشته(۲۱قوس) در رشته توییتی‌هایی افزوده است که این امریکا بوده است که افغانستان را در گردآب رها کرده و به تعهداتش پابند نبوده‌ است.

محب اضافه کرده: «او (کلینتون) می‌داند که آنچه او گفته درست نیست و این مقایسه‌ ناعادلانه است».

به گفته‌ محب، مردم افغانستان در دو دهه گذشته با «هدف مشترک که شرکای ما آن را نادیده گرفته‌اند» در کنار نیروهای امریکایی جنگیدند و قربانی داده‌اند.

او تصریح کرده است: «امریکا در زمان خروج از افغانستان توانایی‌های نظامی ما را از کار انداخت و روحیه ما را به شدت آسیب زده‌اند».

حمدالله محب که همراه با اشرف غنی در روز سقوط افغانستان از اولین اشخاصی بود که پا به فرار گذاشت، تاکید کرده است: «ما بارها و بارها درخواست سلاح‌ها و قابلیت‌های نظامی برای ادامه مبارزه تا آخرین روزها را داشتیم».

این واکنش مشاور پیشین امنیت ملی در حالی است که اخیراً خانم کلینتون در نشست اهدای جایزه نوبل در اُسلو گفته است که اشرف غنی برای نجات جانش با پول فرار کرد؛ اما ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین مقاومت کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا