آخرین اخبارافغانستانسیاست

محب:  تنش میان طا-لبان و پاکستان پیامد خطرناک برای افغانستان دارد

خبرگزاری دید: حمدالله محب مشاور پیشین امنیت ملی غنی می‌گوید که تنش میان طا-لبان و پاکستان اثرات مخربی بر افغانستان و منطقه دارد.

محب در رشته توییتی نوشته که پاکستان حمایت منطقه را به دست خواهد آورد و کشورها برای از بین بردن تهدیدات علیه خود، گروه‌های نیابتی را حمایت خواهند کرد.

مشاور پیشین امنیت ملی افزود که منطقه نیز «دشمن» خود را آزادانه و بدون اعتراض جهانی در افغانستان هدف قرار خواهد داد. به گفته او این مسئله سبب می‌شود که رنج مردم افغانستان ادامه یابد.

محب نوشته است: «از یک جنگ طولانی دیگر باید جلوگیری شود».

آقای محب گفته که پاکستان سال گذشته پیش از موعد، هدف قرار دادن طا-لبان پاکستانی را آغاز کرده و طا-لبان افغانستان احتمالاً پشت پرده از آن حمایت کرده است.

به باور محب این راهبرد نظامی پاکستان است که آن را علنی کرده است.

محب باور دارد که پاکستان می‌خواست از طریق افغانستان به آسیای مرکزی دسترسی یابد و اقتصاد خود را بهبود ببخشد که با شکست مواجه شده است.

با افزایش حملات تحریک طا-لبان پاکستانی بر نظامیان پاکستان، اخیراً اسلام‌آباد گفت که پناهگاه‌های این گروه در افغانستان قرار دارد.

پاکستان از طا-لبان خواسته پناهگاه‌های طا-لبان پاکستانی را در افغانستان از بین ببرد، در غیر آن اسلام‌آباد حمله به این پناهگاه‌ها را در خاک افغانستان مورد بررسی قرار می‌دهد.

این اظهارات پاکستان واکنش تند طا۰لبان را به دنبال داشته است. طا-لبان هشدار داده که برای دفاع از تمامیت ارضی افغانستان آماده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا