آخرین اخبارافغانستانسیاست

محب: در هفته‌های اخیر سقوط با کم‌بود مهمات روبرو بودیم

افغانستان / آخرین خبر / سیاسی
خبرگزاری دید: حمدالله محب مشاور امنیت ملی حکومت پیشین کشور می‌گوید که پیش از سقوط حکومت، قوای هوایی با کم‌بود مهمات مواجه بود.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی حکومت پیشین کم‌بود مهمات در هفته‌های اخیر سقوط حکومت را تأیید کرده و گفته‌ است که قوای هوایی با کمبود بمب‌های هدایت‌شوندۀ لایزری که برای هدف‌گیری دقیق مواضع طا-لبان کار گرفته می‌شد، روبرو بود.
محب به رویترز گفت: ترس ما این بود که اگر این اطلاعات را علنی کنیم، طا-لبان را بیشتر جسور کرده و روحیه نیروهای زمینی تضعیف شود.
از سویی هم، پنتاگون در بیانیه‌ای به رویترز تأیید کرده است که تحویل بم‌های هدایت‌شونده لایزری جی‌بی‌یو-۵۸ را قبل از فروپاشی افغانستان متوقف کرده بودند.
وزارت دفاع امریکا جزییات بیشتر ارایه نکرده است.
با این حال، یک مقام دفاعی ایالات متحده گفته است که واشنگتن معتقد است این تصمیم به عملیات نظامی در افغانستان آسیب نرسانده است.
این در حالی است که یک پیلوت افغان به نام «شاه» گفته است که در ماه جولای برای یک ماموریت تخلیه طبی خطرناک به منطقهٔ سپین بولدک اعزام شد و دو هلیکوپتر تهاجمی MD-530 برای تامین امنیت او فرستاده شده بود، اما یکی از پیلوت‌های آن طیاره‌ها به شاه گفت که او مهمات کافی ندارد و اگر طا-لبان بر شاه حمله کنند، آن‌ها قادر به دفاع نخواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا