آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

محدودیت‌ها و مشکلات امنیتی؛ نگرانی‌های اتحادیه اروپا با متقی مطرح شد

خبرگزاری دید: به دنبال وضع محدودیت‌های بیشتر علیه زنان در افغانستان و نگرانی‌های امنیتی، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان با سرپرست وزارت خارجه حکومت طا-لبان ملاقات کرد.

توماس نیکلسون نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان امروز دوشنبه(۱۹ ثور) در چند رشته توییت گفت که روز گذشته با امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت موقت طا-لبان دیدار کرده و نگرانی‌های اتحادیه اروپا را مطرح کرده است.
نیکلسون گفت: در دیدار خود در کابل، من نخست اهمیت بازشدن مکاتب به روی دختران، نگرانی‌های اتحادیه اروپا در مورد پوشانیدن اجباری صورت زنان و توصیه طا-لبان مبنی بر این‌که بهترین مکان برای زنان خانه است، را مطرح کردم. هرچند خشونت‌های داخلی افزایش یافته است.
نماینده اتحادیه اروپا افزود که وی همچنین نگرانی‌های امنیتی‌ کشورهای همسایه افغانستان را در مورد عدم اطمینان از ظرفیت یا قصد طا-لبان برای رسیدگی به مشکلات امنیتی را مطرح کرده است.
وی همچنین گفت که هرچند مقامات طا-لبان در مورد بازگشایی مکاتب بار دیگر تعهد کردند، اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که چه زمان این کار صورت می‌گیرد.
گفتنی است که وخیم شدن اوضاع امنیتی در مرزها و وضع محدودیت‌های جدید از سوی طا-لبان، واکنش‌های شدیدی از سوی منطقه و جهان در پی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا