آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

محدودیت بانک‌ها مردم مزارشریف را با مشکلات مواجه ساخته است

محمد محمدی- خبرگزاری دید- مزارشریف
شهروندان مزارشریف می‌گویند که به دلیل محدودیت‌های بانک‌ها برای آنان مشکلات زیادی خلق شده و به پول مورد نیازشان دسترسی ندارند.


به گزارش خبرگزاری دید: محدودیت بانک‌ها معاملات تجاری بسیاری از شهروندان مزار شریف را مختل کرده و مردم با مشکلات زیادی روبرو شده‌اند.
ذبیح الله یک تن از باشندگان مزارشریف در این رابطه گفت: بانک بسته است و مقدار پول و سرمایه‌ای که داشتم در بانک است و فعلاً هیچ پول نقد هم در اختیار ندارم.


این باشندگان می‌گویند که با تداوم این حالت، مردم با مشکلات متعدد رو به رو خواهند شد: «مشکلات در فصل زمستان نسبت به دیگر فصل‌ها بیشتر خواهد بود؛ چون ‌که فصل زمستان، فصل سرد است، کار در بین مردم نیست، ادارات دولتی به شکل درست به فعالیت خود باز نگشته است، پول فزیکی در بین مردم نیست و بانک‌ها فعالیت خود را به شکل محدود از سر گرفته‌اند که هر هفته ۱۰۰دالر و یا ۱۰ هزار افغانی برای مشتریان خود در شهرمزارشریف پرداخت می‌کنند که این پول مشکل مردم و تجار را حل نمی کند».
آنان از طا-لبان می‌خواهند که به این مشکل مردم رسیدگی کنند و زمینه فعالیت‌های بیشتر بانک‌ها را فراهم سازند.
در همین حال، ذبیح الله نورانی سرپرست اطلاعات وفرهنگ بلخ نیز وعده فعالیت‌های بیشتر این بانک‌ها را در آینده نزدیک داد و گفت به زودترین فرصت، بانک‌ها فعالیت شان را با سرعت بیشتر پیش خواهند برد.
قابل ذکر است که با حاکم شدن کامل طا-لبان در کشور، معاملات تجاری و زندگی عادی مردم تا حدودی با اختلال رو به رو شده و هنوز سامان نیافته است. طا-لبان اما وعده داده اند که وضعیت اقتصادی مردم، بهبود خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا