آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمزنان

خانه نشینی کارمندان دفاتر سازمان ملل تا ۱۵ ثور تمدید شد

خبرگزاری دید: گزارش‌ها حاکی است که سازمان ملل متحد عدم حضور کارمندانش را در دفاتر این سازمان در افغانستان تا ۱۵ ماه ثور تمدید کرده است.

به دنبال پایان یافتن مهلت ۴۸ ساعته سازمان ملل برای عدم حضور کارمندانش در دفاتر، این مهلت تا ۱۵ ماه ثور تمدید شده است.

این دستور به دفاتر این سازمان در سراسر افغانستان به استثنای حضور حداقلی و کنترول‌شده کارمندان در دفاتر صادر شده است.

این دستور پس از آن صادر شده که درخواست سازمان ملل و مذاکرات مقام‌های این سازمان با مقامات حکومت برای لغو دستور درباره ممنوعیت اشتغال زنان در دفاتر سازمان ملل به نتیجه نرسید.

منابعی به افغانستان انترنشنل گفته که فرصت ۴۸ ساعته و تعطیلات هفتگی به پایان رسید و مقام‌های سازمان ملل تصمیم گرفتند که این مهلت را تا ۲۶ روز دیگر (۱۵ ثور) تمدید کنند.

یک منبع دیگر در سازمان ملل گفته که همزمان با این فرصت ۲۶ روزه، گفت‌وگوهای دیپلماتیک با رهبران طالبان در سطوح بالا ادامه خواهد یافت تا متقاعد شوند که تصمیم خود را تغییر دهند.

در همین حال، سازمان ملل همزمان با تصمیم تازه خود در مورد عدم حضور کارمندانش در دفاتر، به آن‌ها گفته که تنها شمار کمی از کارمندان در موارد ضروری و با هماهنگی مسئولان دفاتر خود می‌توانند به محلات کار خود برگردند.

به گفته این منابع، این استثنا در مورد مردان و زنان یک‌سان اعمال می‌شود.

بر بنیاد گزارش‌ها، کارمندان زنی که در زمینه‌های بهداشت و درمان، تغذیه و آموزش‌های ابتدایی اشتغال دارند، مشمول این ممنوعیت کاری نمی‌شوند.

دفاتر سازمان ملل تصمیم گرفته‌اند که دسترسی کارمندان زن به انترنت وای‌فای در خانه‌های‌شان را فراهم کنند. این امر، به این معناست که احتمال دارد کار آن‌ها از خانه برای مدت طولانی ادامه پیدا کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا