آخرین اخبارافغانستانسیاست

محقق: دایکندی در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد

محمد محقق از چهره‌های سیاسی کشور در یک پست فیسبوکی نوشته است که دایکندی در آستانه «یک فاجعه انسانی» قرار دارد و طالبان مردم محلی را مجبور به ترک خانه‌ها و زمین شان کرده‌اند. طالبان تاکنون در این مورد واکنشی نداشته‌اند.


به گزارش خبرگزاری دید، محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان روز پنجشنبه(۱میزان) در پستی فیسبوکی نوشته است که طالبان نیروی ضربتی شان را وارد منطقه «کندیر» و «دهند ناله» کرده و مردم هزار را از مناطق حاصل‌خیز شان کوچ داده و زمین شان را به هواداران خود توزیع می‌کنند.


محقق نوشته: «بمن اطلاع دادند كه طالبان نيروى ضربتى شان را وارد منطقه كندير و دهن ناله كرده‌اند و مردم هزاره را از مناطق حاصلخيز شان كوچ داده زمين هاى شان را به هوادارن طالبان توزيع ميكنند و به مردم منطقه كه فعلاً حدود ٨٠٠ فاميل را تا ساعت ٢ بجه بعد از ظهر مهلت داده كه خانه‌ها وسر زمين شان را ترك كنند در غير آن با برخورد نظامى مواجه ميشوند»٠


آقای محقق مدعی شده، «در نامه اى كه امين الله زبير والى طالبان به ولسوال گيزاب نوشته تذكرداده كه در صورت لزوم از نيروى نظامى استفاده كنيد و علاوه كرده كه اگر اخراج شدگان عريضه دارند بعداً به محكمه مراجعه كنند….»
محقق این مسئله را خلاف شریعت و موازین حقوق بشر عنوان کرده و از رهبری طالبان و سازمان‌های بین‌المللی خواسته که آن را متوقف کنند.
خواستیم در پیوند به این موضوع نظر ذبیح‌الله مجاهد را نیز داشته باشیم، اما به رغم تلاش‌های مکرر موفق به آن نشدیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا