آخرین اخبارافغانستانسیاست

محقق: مقصر وضعیت فعلی افغانستان، اشرف غنی و امریکا است/ از مفکوره حکومت فراگیر حمایت می‌کنیم

مشاور سابق رییس جمهور فراری افغانستان، ایالات متحده و غنی را مقصر اصلی وضعیت پیش آمده در افغانستان می‌داند و می‌گوید که در مورد ساختار دولت آینده، با او مشورتی نشده است. آقای محقق تاکید کرد که از مفکوره حکومت فراگیر حمایت می‌کند.


محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به دویچه وله گفته که در مورد ساختار دولت آینده با او مشورت نشده است.
او ایالات متحده امریکا و اشرف غنی را مقصر اصلی وضعیت پیش‌آمده عنوان می‌کند. محقق گفته که امریکایی‌ها افغانستان را در باتلاق جنگ قرار دادند و به صورت عجولانه از کشور خارج شدند.
رهبر حزب وحدت مردم افغانستان همچنین اضافه کرد که یکی دیگر از مقصران وضعیت فعلی افغانستان، غنی است او بارها گفته بود که از کشور دفاع می‌کند، اما در نهایت از کشور فرار کرد.
او بیان کرد که غنی به غیر از حلقه اطراف خود، با کس دیگری مشاوره نمی‌کرد و با افراد دیگر از جمله معاونانش به صورت صوری مشوره می کرد و مقامات همیشه سرگردان بودند.
محقق گفته که زمانی که اشرف غنی حکومت را در دست داشت، امریکا بارها به او گفته که از قدرت کنار برود تا دولتی فراگیر تشکیل شود، اما غنی با خشونت این درخواست را رد کرد.
این شخصیت سیاسی کشور می‌گوید که ما امیدواریم که گفت‌وگوها بین طالبان و جبهه پنجشیر منجر به یک توافق شود و طرفدار جنگ نیستیم.
مشاور سابق امنیتی و سیاسی غنی افزود که اگر طالبان به ولایت پنجشیر حمله کنند، او از احمد مسعود حمایت می‌کند چون مسعود طرفدار یک حکومت فراگیر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا