آخرین اخبارافغانستانسیاست

محقق: وحدت شیعه و سنی در افغانستان پایدار است


محمد محقق، معارن ریاست اجراییه با نشر پیامی، ضمن محکوم‌کردن حمله تروریستی بر «مسجد الزهرا» اعلام کرده است که داعش و گروه‌هاى تروريستى نه تنها دشمن افغانستان، بلكه دشمن تمام بشريت است.
به گزارش خبرگزاری دید، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم می‌افزاید که يكى از مقاصد دشمنان مردم افغانستان، تفرقه‌افکنی و دامن‌زدن به تنش‌های مذهبی میان برادران شيعه و سنى است،.
به گفته وی، در كشور ما به حد كافى وحدت ميان شيعه و سنى پايدار هست و این دسایس هیچ‌گاه تحقق پیدا نخواهد کرد.
معاون ریاست اجرائیه همچنان با ناجوانه‌مردانه خواندن این‌گونه حملات هراس‌افکنانه، تصریح کرد: در حملات گروه‌های تروریسی در کشور، بيش‌ترين آسيب را برادران اهل سنت ديده‌اند که نمونه آن كشتارهاى بي‌رحمانه داعش در جلال آباد است.
رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، ضمن رد این ادعا که گفته می‌شود داعش در صدد کشتار شیعیان در افغانستان است، اظهار داشت: کسانی که مدعی‌اند هدف گروه‌های تروریستی در افغانستان به خاک و خون کشیدن شیعیان هستند، بدانند که همه جنگ‌هاى داعش و گروه‌هاى ديگر تروريستى در عراق و سوریه عليه برادران اهل سنت است.
گفتنی است در حمله انتحاری جمعه‌شب در مسجد الزهرا واقع در دشت برچی که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، ده‌ها نفر به خاک خون کشیده شدند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا