آخرین اخبارافغانستان

دانشمندان چینی:

محل آزمایش هسته‌ای کوریای شمالی در معرض خطر انفجار است


یک دانشمند چینی می‌گوید که اگر کوهی که در زیر آن کوریای شمالی به احتمال قوی ۵ بمب اخیر خود را آزمایش کرده، فرو بریزد، تشعشعات اتمی در منطقه نشت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از یک رسانه معتبر چینی، اگر این کوه که در زیر آن کوریای شمالی پنج آزمایش هسته‌ای به شمول آخرین و قوی‌ترین آن که روز یکشنبه صورت گرفت، فرو بریزد، تشعشعات اتمی نه تنها شبه جزیره کوریا را، بلکه کشورهای همسایه از جمله کشور چین را نیز تهدید می‌کند.
محققان در دانشگاه علم و صنعت چین در «هیفی» اظهار داشتند که ما اطمنان داریم همه آنها(آزمایش‌های اتمی) در زیر یک کوه در منطقه‌ی «پنگی-ری» انجام شده است.
ونگ لیانژینگ، یک ژئوفزیکدان چینی می‌گوید که براساس معلومات جمع‌آوری شده توسط بیش از ۱۰۰ مرکز مانتورینگ زلزله در چین، حاشیه این خطا بیش از ۱۰۰ متر نبوده است.
وانگ نایان، رییس سابق انجمن هسته‌ای و محقق ارشد برنامه تسلیحات هسته‌ای چین، گفته است که اگر یافته‌های “ونگ” قابل اعتماد باشد، خطر مبتلا به یک فاجعه زیست‌محیطی بزرگ وجود دارد.
وی می‌گوید:« تنها یک آزمایش دیگر می‌تواند کل کوه را در خود غرق ساخته و تابش‌های اتمی تنها از یک سوراخ ایجاد شده می‌تواند فرار و در منطقه نشت کند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا