آخرین اخبارافغانستانپاکستانخبر های مهمسیاست

تی‌تی‌پی:

محل اختفای مسعود اظهر را می‌دانیم، پاکستان ده‌ها گروه تروریستی را پناه داده است

خبرگزاری دید: تحریک طا-لبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) دولت شهباز شریف را به دروغگویی در مورد حضور مسعود اظهر رهبر جیش محمد در افغانستان متهم کرده و مدعی است که آن‌ها «محل واقعی» اختفای اظهر را می‌دانند.


به نقل از نیوز ۱۸، تحریک طا-لبان پاکستان چند روز پس از سخنان شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای مدعی شده است که محل اختفای مسعود اظهر را می‌دانند.
شهباز شریف در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تاریخ ۲۳ سپتمبر گفت که تروریست‌ها در افغانستان جمع شده و منطقه را تهدید می‌کنند.
تی‌تی‌پی همچنین در این بیانیه به حضور پاکستانی‌ها در افغانستان اشاره کرده و دولت پاکستان را به «بی‌جا کردن اجباری مردم» متهم کرده است.
در بیانیه آمده است که عملیات نظامی پاکستان برخی خانواده‌ها را مجبور کرده تا از مناطق قبایلی فرار کنند و به مناطق مرزی افغانستان پناه ببرند.
تحریک طا-لبان پاکستان «ارتش پاکستان و آی‌اس‌آی را تروریست‌های واقعی» خوانده و گفته است: مبارزه [آن‌ها] برای آزادی و حفظ فرهنگ و مذهب شان بر اساس توافق‌نامه‌ای است که با بزرگان شان در زمان استقلال پاکستان انجام داده‌اند.
تی‌تی‌پی پاکستان را متهم کرده و می‌گوید که سازمان اطلاعاتی این کشور ده‌ها گروه مسلح را ایجاد و آشکارا آن‌ها را برای ناآرامی کشورهای همسایه در پاکستان پناه داده است و تأکید کرده که پاکستان هرگز خواهان صلح و ثبات در منطقه نیست.
گفتنی است که سازمان ملل در ماه می اظهر را به عنوان «تروریست جهانی» معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا